Δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (με αρ. πρωτ. 564) κατέθεσαν τη Παρασκευή 21 Οκτωβρίου οι Βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ Χαρά Κεφαλίδου και Βασίλης Κεγκέρογλου, σχετικά με τη δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη.

Παρά τις μέχρι πρότινος διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου, η Εγνατία Οδός Α.Ε. κήρυξε την έναρξη δημιουργίας νέων σταθμών διοδίων στην Παμβώτιδα, τη Μέστη, την Ιεροπηγή και τους Ευζώνους. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 7 μήνες. Η ενέργεια αυτή έχει προκαλέσει την έντονη ανησυχία της τοπικής κοινωνίας, κι όχι άδικα, καθώς το κόστος για κάθε μετακίνηση θα είναι πλέον δυσβάστακτο.

Ιδιαίτερα για τους οικονομικά ασθενέστερους, οι μετακινήσεις θα γίνουν απαγορευτικές. Θα οδηγήσει, παράλληλα, και στην αύξηση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων και ζωοτροφών. Μετά το σχεδιασμό του fast track ξεπουλήματος της Εγνατίας, τώρα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τη γεμίζει και με επιπλέον διόδια.

Οι Βουλευτές ρωτούν τον Υπουργό για την επιλογή των συγκεκριμένων σημείων, αν έχουν γίνει μελέτες και αν έχει ληφθεί υπόψη η οικονομική δυσχέρεια στην οποία βρίσκονται ήδη οι κάτοικοι των περιοχών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον
Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη

Θέμα: Δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη

Παρά τις μέχρι πρότινος διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου, η Εγνατία Οδός Α.Ε. κήρυξε την έναρξη δημιουργίας νέων σταθμών διοδίων μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η δημιουργία σταθμού στη Μέστη, μεταξύ των Νομών Ροδόπης και Έβρου. Για την οικονομική δυσχέρεια των πολιτών όμως ούτε λόγος.

Συγκεκριμένα στις 7/10/2016 δημοσιεύθηκε η προκήρυξη του έργου με τίτλο «Εγνατία Οδός: Κατασκευή Σταθμών Διοδίων Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων επί της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής αξόνων (2.2, 15.2, 45.5 και 55.3)», προϋπολογισμού 6,9 εκατομμύρια ευρώ, με προθεσμία υποβολής προσφοράς έως τις 22 Νοεμβρίου και προθεσμία εκτέλεσης της σύμβασης 6 μήνες από υπογραφής της.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε και η έναρξη διαδικασίας παραχώρησης σε ιδιώτες, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, της Εγνατίας Οδού, του μοναδικού ολοκληρωμένου οδικού έργου στη χώρα μας, με το τίμημα να έχει καθοριστεί μόλις στα 100 εκατομμύρια ευρώ για 40 χρόνια. Τα χρήματα αυτά θα πάνε απευθείας στην εξυπηρέτηση του δανείου, χωρίς κανένα όφελος για τους πολίτες που ήδη πλήρωσαν κάποια δισ. ευρώ για την κατασκευή του έργου.

Η ενέργεια λοιπόν επιβολής νέων διοδίων έχει προκαλέσει αντιδράσεις και έντονη ανησυχία στην τοπική κοινωνία, κι όχι άδικα, καθώς το κόστος για κάθε μετακίνηση θα είναι πλέον δυσβάστακτο. Ιδιαίτερα για τους οικονομικά ασθενέστερους, που είναι και η πλειοψηφία, οι μετακινήσεις θα γίνουν απαγορευτικές. Θα οδηγήσει, παράλληλα, και στην αύξηση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων και ζωοτροφών.

Μετά το σχεδιασμό του fast track ξεπουλήματος της Εγνατίας, τώρα την γεμίζετε και με επιπλέον διόδια. Ο αντιμνημονιακός ΣΥΡΙΖΑ, των στελεχών -προεκλογικά- υπέρ του κινήματος “Δεν πληρώνω” έχει μετατραπεί σήμερα, μετά από 2 χρόνια διακυβέρνησης της χώρας, στον απόλυτο εχθρό του εαυτού του.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Έχουν ολοκληρωθεί όλες οι μελέτες για τη δημιουργία διοδίων;
2. Που στηρίζεται η επιλογή των συγκεκριμένων σημείων;
3. Προηγήθηκε μελέτη των επιπτώσεων επιβολής επιπλέον διοδίων, εν μέσω κρίσης, στην τοπική οικονομία, τους πολίτες και τους οικονομικά ασθενέστερους;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Βασίλης Κεγκέρογλου

Χαρά Κεφαλίδου