Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού (με αρ.πρωτ.405) κατέθεσε τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου η Βουλευτής Δράμας Χαρά Κεφαλίδου, για τα έργα σύνδεσης της Δράμας με τους Οδικούς Άξονες Εγνατία Οδός και Ε61.
Μετά από 9 μήνες απραξίας, χωρίς να έχει σημειωθεί καμία ουσιαστική πρόοδος, η Βουλευτής επανέρχεται στο θέμα αυτό, που είχε θίξει και στις 12 Φεβρουαρίου με τη με αριθ. πρωτ. 3112 σχετική Ερώτησή της.
Έντονα προβληματισμένη για το μέλλον των έργων, δεδομένων των τροποποιήσεων, των αλλεπάλληλων αλλαγών στον σχεδιασμό, την έλλειψη πόρων αλλά και τη μη υλοποίηση των προφορικών –με τη μορφή ‘σημειώματος’- δεσμεύσεων του Υπουργού κ. Σπίρτζη, ζητά να ενημερωθεί για το στάδιο που βρίσκεται σήμερα ο σχεδιασμός του Ε61, Σέρρες-Καβάλα-Δράμα, και ποια η πρόοδος για τους κάθετους Άξονες α) Δράμας-Καβάλας και β) Δράμας-Αμφίπολης. Τέλος ρωτά τον κ. Σταθάκη γιατί δεν προώθησε το αίτημα της Εγνατίας Οδού Α.Ε. στην αρμόδια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ένταξη της χρηματοδότησης των μελετών του Άξονα Σέρρες-Δράμα-Καβάλα στο πλαίσιο του Μονοετούς Προγράμματος Εργασιών 2014 της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τoυς κ.κ. Υπουργούς
1. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη
2. Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Γ. Σταθάκη
Θέμα: Στις ‘καλένδες’ η σύνδεση της Δράμας με τους Οδικούς Άξονες Εγνατία Οδός και Ε61;
Η Δράμα, παρότι βρίσκεται σε κομβικό γεωγραφικό σημείο, υποβαθμίζεται συνεχώς από τις πολιτικές επιλογές και τις ασάφειες της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Παραμένει αποκομμένη από κάθε χωροταξικό σχεδιασμό, προκειμένου για τη σύνδεσή της με το βασικό οδικό δίκτυο που διατρέχει την χώρα.
Όπως είχα θίξει και με την με αριθ. πρωτ. 3112/12.02.2016 σχετική Ερώτησή μου, ο Υπουργός κ. Σπίρτζης υπέγραψε πριν από 10 μήνες απόφαση (αρ. πρωτ. ΔΟΥ/οικ/5776/4.12.2015, ΦΕΚ 253/τεύχος αναγκαστικών απαλλοτριώσεων και πολεοδομικών θεμάτων/21.12.2015) που περιελάμβανε όλους τους υφιστάμενους αλλά και προβλεπόμενους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, συμπεριλαμβανομένων και όλων των υφιστάμενων Οδικών Διευρωπαϊκών Αξόνων που κατευθύνονται στον Βορρά. Σε αυτήν δεν έχει συμπεριληφθεί καθόλου η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Το απλό ανυπόγραφο ‘σημείωμα’ δε που έστειλε μετά την κοινή συνάντηση στο Υπουργείο στις 12/01/2016 προκάλεσε μεγαλύτερη ανησυχία.
Εκ τότε έχουν παρέλθει 9 μήνες απραξίας, χωρίς να έχει σημειωθεί καμία ουσιαστική πρόοδος. Παραμένουν επομένως άγνωστες οι πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης.
Εύλογη, λοιπόν, η αγωνία όλων των Δραμινών για το μέλλον των έργων, δεδομένων των τροποποιήσεων, των αλλεπάλληλων αλλαγών στον σχεδιασμό, την έλλειψη πόρων αλλά και τη μη υλοποίηση των προφορικών δεσμεύσεων.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Επίκειται έκδοση Υπουργικής Απόφασης που θα παρουσιάζει τους οδικούς άξονες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, και της Δράμας, με σαφή πρόβλεψη για τα έργα που θα γίνουν;
2. Ποιος ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών για τον Ε61, Σέρρες-Καβάλα-Δράμα;
3. Σε ποιο στάδιο βρίσκονται σήμερα οι μελέτες, ο σχεδιασμός, η χρηματοδότηση και η κατασκευή των κάθετων Αξόνων α) Δράμας-Καβάλας και β)Δράμας-Αμφίπολης;
4. Έχουν οριστικοποιηθεί οι προδιαγραφές (το επίπεδο οδών) των Αξόνων; Πρόκειται για βελτίωση των υφιστάμενων επαρχιακών οδών ή θα κατασκευαστούν νέοι τετράιχνοι/δίιχνοι αυτοκινητόδρομοι ή δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας;
5. Ποια στάδια υπολείπονται;
6. Ποιο το χρονοδιάγραμμα και πότε προβλέπεται η ολοκλήρωση του έργου και η παράδοσή του προς χρήση;
7. Στο με αριθ. πρωτ. 21438/18.02.2016 έγγραφο της Εγνατίας Οδού ΑΕ (που μου διαβιβάστηκε από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε απάντηση της με αριθ. πρωτ 3112/12.02.2016 σχετικής Ερώτησής μου) αναφέρεται ότι το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού δεν προώθησε στην αρμόδια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το με αριθ. πρωτ. ΕΟΑΕ Ζ30/088.8.1/367/id1636/24.02.2015 αίτημα της Εγνατίας Οδού ΑΕ για ένταξη της χρηματοδότησης των μελετών του Άξονα Σέρρες-Δράμα-Καβάλα στο πλαίσιο του Μονοετούς Προγράμματος Εργασιών 2014 της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (C.E.F. Connecting Europe Facility 2014-2020). Γιατί το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού δεν προώθησε την αίτηση; Ποια τύχη είχε η αίτησή αυτή; Ποια η σκοπιμότητα εγκατάλειψης της συγκεκριμένης πρότασης;
Η ΕΡΩΤΩΣΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
Χαρά Κεφαλίδου