Τοποθέτηση της Χαράς Κεφαλίδου, βουλευτού Δράμας και υπεύθυνης Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Επερώτησης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα «Η ελληνική κοινωνία αγωνιά για την Εκπαίδευση και το μέλλον των παιδιών της ενώ το Υπουργείο Παιδείας εφησυχάζει και περιορίζεται σε ανακοινώσεις μεγαλεπήβολων σχεδίων».
«Κυρία Υπουργέ, κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι
Επιτέλους σήμερα συζητάμε την από 27 Μαΐου Επίκαιρη Επερώτηση του ΚΙΝΑΛ για την έως σήμερα κυβερνητική πολιτική στον κρίσιμο χώρο της Παιδείας. Τον περασμένο Μάιο, ζητήσαμε απαντήσεις, για:
- τους πλημμελείς χειρισμούς,
- την ολιγωρία,
- την προχειρότητα και
- την έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδιασμού στα ζητήματα της Παιδείας.
Ταυτόχρονα, σας επιστήσαμε την προσοχή στα φλέγοντα θέματα που θα αντιμετώπιζε η σχολική και πανεπιστημιακή κοινότητα τον Σεπτέμβριο.
Και τι έκανε το Υπουργείο;
- Κατ’ αρχήν, αφού έκλεισε τη σχολική-ακαδημαϊκή χρονιά με 3-4 ηχηρές ανακοινώσεις και ένα νομοθέτημα, πήγε διακοπές!
- Και ο Σεπτέμβριος έφτασε με βήμα ταχύ, (γιατί ως γνωστό ο χρόνος δεν περιμένει κανέναν), ούτε τους Υπουργούς, με τα ερωτήματα και τα προβλήματα μεγαλύτερα από όσο τα αφήσατε για άλλη μια χρονιά!
Αντιμέτωπη πια, με μία από τις πιο δύσκολες εξισώσεις της πανδημίας βρίσκεται η Υπουργός, η Κυβέρνηση αλλά κυρίως η Ελληνική κοινωνία που με το καλημέρα της επαναλειτουργίας της Α’βάθμιας, Β’βάθμιας και Γ’βάθμιας εκπαίδευσης (για την Επαγγελματική Εκπαίδευση δεν μιλάμε, εξακολουθεί να είναι ανύπαρκτη) και με τους ειδικούς να επισημαίνουν τους κινδύνους από την επιστροφή φοιτητών και των μαθητών στα θρανία.
Ας γυρίσουμε λοιπόν στον περασμένο Μάιο. Σας είχαμε εγκαλέσει για φλέγοντα ζητήματα Παιδείας, που η πανδημία και οι παντελώς ελλειμματικοί χειρισμοί σας τα φέρνουν σήμερα γιγαντωμένα μπροστά σε διλήμματα, σε αγωνίες για την εξέλιξη του 4ου κύματος της πανδημίας, μπροστά σε αυτό που βιώνει τελικά κάθε ελληνική οικογένεια με παιδιά.
Και σας ρωτώ:
- Πώς ανοίγετε σχολεία και πανεπιστήμια με πρόχειρες δηλώσεις μέτρων προστασίας; Δηλώσεις που έχουν να κάνουν με:
- Self test που συμπληρώνουν οι γονείς (βάλτε στην εξίσωση ότι έχουμε και ανεμβολίαστους γονείς ή και αρνητές γονείς, που ή θα γράψουν μία πρόχειρη δική τους δήλωση ή θα προσπαθήσουν να βρουν πλαστά πιστοποιητικά εμβολιασμού ή νόσησης), ή
- κλείσιμο τμημάτων με 50%+1 κρούσματα. Σοβαρά τώρα, πιστεύετε ότι είναι πολλές οι οικογένειες που θα συνεχίσουν να στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο σε ένα τμήμα που έχουν προσβληθεί από τον ιό πάνω από 3-5 συμμαθητές τους;
- Πώς ανοίγετε σχολεία και πανεπιστήμια όταν δεν έχετε καταφέρει να πείσετε το 40% του πληθυσμού να εμβολιαστεί;
- Θυμηθήκατε να κάνετε καμπάνια εμβολιασμού των νέων, 7 ημέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων και εν μέσω εξεταστικής δια ζώσης στα πανεπιστήμια;
- Όταν η επιστημονική κοινότητα εμφανίζεται απαισιόδοξη και όλοι οι ειδικοί θεωρούν ότι το άνοιγμα των σχολείων θα επιδεινώσει την κατάσταση, δεδομένης της υψηλής μεταδοτικότητας της μετάλλαξης Δέλτα σε συνδυασμό με τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού;
- Πώς κινείστε τόσο απερίσκεπτα και διακινδυνεύετε την υγεία τόσων παιδιών και νέων και των οικογενειών τους;
- Πώς περιφέρετε ως μέγα επίτευγμα τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο ή την από χρόνια εφαρμοσμένη ευέλικτη ζώνη δεξιοτήτων όταν ολόκληρη η Ευρώπη και ο Δυτικός κόσμος ασχολείται, έχει πέσει με τα μούτρα, να φτιάχνει μοντέλα αντιμετώπισης της Δ & Μ μετάλλαξης και του κύματος πανδημίας;
- Πώς τολμάτε με την Ελλάδα στην 2η θέση ποσοστού θανάτων από κορωνοϊό μετά την πρωταθλήτρια Βουλγαρία;
- Με τι προϋποθέσεις και με τι προοπτική δεν κάνατε τίποτα από τον Ιούλιο μέχρι τα τέλη Αυγούστου για το ασφαλές άνοιγμα σχολείων και ΑΕΙ.
Άκουσα τον Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, που ανακοίνωσε το ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης των εφήβων και είπε ότι έχει αυξηθεί το τελευταίο διάστημα. (Πόσο τελευταίο; Μερικών ημερών; Όταν ήδη έχουν ξεκινήσει τα σχολεία και ξεκινούν σε λίγο τα πανεπιστήμια;). Δυστυχώς τα νούμερα είναι αμείλικτα:
- 1 στους 4 μαθητές Λυκείου έχει κάνει μόνο την 1η δόση, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους μαθητές του Γυμνασίου είναι 13%.
- Οι υπόλοιποι 3 στους 4;
- To υπόλοιπο 87% στο Γυμνάσιο;
Kαι πόσο διασφαλίζει τη Δημόσια Υγεία ο εμβολιασμός μόνο με μία δόση;
Θυμίζω τη δική σας καμπάνια και τις ανακοινώσεις της Επιτροπής των Ειδικών που επέμεναν πως: «Ασφάλεια κατά του covid19 παρέχει μόνο ο πλήρης εμβολιασμός και η πάροδος 14 ημερών από την 2η δόση».
Με αυτά τα δεδομένα και με αυτή την καθυστέρηση πού πάμε κυρία Υπουργέ;
Για όλα αυτά τα κατεπείγοντα και για άλλα τα οποία θα σας αναλύσω, περιμένουμε απαντήσεις.
Απαντήσεις για την αναποτελεσματικότητα μέτρων και νομοθετικών πρωτοβουλιών που αφορούν στον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σχολείου και του πανεπιστημίου. Το είδατε κι εσείς, με τα αποτελέσματα, το βλέπουμε εμείς, το βιώνει η ελληνική οικογένεια, με τα παιδιά που μόλις τελείωσαν το σχολείο:
Μιλούσατε για ασφάλεια στα Πανεπιστήμια με ειδικούς φρουρούς, θυμάστε αυτούς που θα έχουν τις διαφορετικές στολές, τις 1000 τόσες προσλήψεις, θα έχουν ανακριτικά καθήκοντα, θα συνεργάζονται με την Ελληνική Αστυνομία.
Που είναι άραγε; Να ξεκαθαρίσω ότι εμείς δεν ανησυχούμε γιατί εξαρχής τοποθετηθήκαμε στην προβληματική, αυταρχική θα έλεγα, κυβερνητική επιλογή που ξέραμε ότι θα δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από ότι θα μπορεί να λύνει. Προτείναμε μάλιστα και τρόπους περιστολής της ανομίας και εγκληματικότητας στα ΑΕΙ εμπλέκοντας την καθ’ ύλην αρμόδια ακαδημαϊκή κοινότητα και τις διοικήσεις των πανεπιστημίων.
Αν είχατε το πολιτικό σθένος να ακούσετε και να αποδεχτείτε την Πρόταση Νόμου που κατέθεσε το ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ για τον τρόπο φύλαξης των πανεπιστημίων, ο σήμερα αναγκαίος έλεγχος των πιστοποιητικών εμβολιασμού και νόσησης δεν θα ήταν πρόβλημα. Θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.
Η κυβέρνηση όμως και πάλι, επέλεξε το φανταχτερό περιτύλιγμα της επικοινωνιακής πολιτικής για να χαϊδέψει τα αυτιά του εκλογικού σώματος, που δικαίως απαιτεί τα ιδρύματα να λειτουργούν με ασφάλεια.
Θα μου πείτε τελικά πού κατέληξαν, αυτοί οι 400 πρώτοι φύλακες που έχουν προσληφθεί; Αν υπάρχει σχέδιο και ποιο είναι; Εγώ σας απαντώ, δεν υπάρχει κανένα σχέδιο!
- Μήπως σήμερα λοιπόν πρέπει να το ξανασκεφτείτε κα. Υπουργέ;
- Μήπως σήμερα πρέπει να τολμήσετε να ακούσετε, όχι μόνο εμάς και την πρόταση μας, η οποία ήταν προϊόν μελέτης ανθρώπων που γνώριζαν την πανεπιστημιακή ζωή, αλλά να ακούσετε πια και την ακαδημαϊκή κοινότητα; Πριν μερικές μέρες, ακαδημαϊκοί από όλο το δημοκρατικό πολιτικό φάσμα: επανήλθαν στην ανάγκη να συζητηθεί μια πρόταση σαν αυτή που καταθέσαμε εμείς ως κόμμα που δίνει ξεκάθαρες προτάσεις και λύσεις και δεν αρκείται σε καταγγελίες.
- Μήπως να αφήσετε το περιτύλιγμα, να ασχοληθείτε με το περιεχόμενο, με την ουσία και με την υλοποίησή της;
Σχετικά με την εισαγωγή των παιδιών στην Γ’βάθμια εκπαίδευση και το φιάσκο των φετινών Πανελληνίων Εξετάσεων με την εφαρμογή αυτής της ανεπεξέργαστης νομοθέτησης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) που άφησαν σχολές και καθηγητές χωρίς φοιτητές.
Σήμερα δείχνετε όλοι εκ των υστέρων εμβρόντητοι και έτοιμοι για διορθώσεις. Από την επόμενη χρονιά λέτε. Τους υποψήφιους που έμειναν φέτος εκτός πανεπιστημίων; Και δε μιλάω γι’ αυτούς που έγραψαν 1,2,3! Μιλάω για τους άλλους, που έμειναν απέξω να αγναντεύουν τη σχολή που αδίκως δεν πέρασαν, γιατί το σύστημα σας αστόχησε; Τους ρωτήσατε τι θα κάνουν αυτή τη χρονιά; Δεν σκέφτεστε μήπως πρέπει να τους δώσετε μια δεύτερη ευκαιρία;
Κυρία υπουργέ,
Η αιτιολόγηση για τη βιαστική εφαρμογή του μέτρου με τον εκπαιδευτικό χρόνο παγωμένο στον Μάρτιο του 2019, ήταν επιεικώς προσχηματική.
- Ποιος διαφωνεί ότι δεν μπορεί υποψήφιος με γνώσεις επιπέδου 3 ή 4 στην κλίμακα του 20, να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός πανεπιστημιακού τμήματος; Κανείς.
- Ποιος αντιλέγει ότι το κράτος αδυνατεί να συντηρεί σχολές με φοιτητές που δεν παίρνουν ποτέ πτυχίο; Κανείς.
Από τις οφθαλμοφανείς γενικές παραδοχές όμως, μέχρι την επιβολή ενός ασχεδίαστου μέτρου, υπάρχει η απόσταση που μετριέται σε 20.000 νέους εκτός πανεπιστημιακών ιδρυμάτων:
- Και άλλοι γιατί πράγματι οι γνώσεις που αποκόμισαν στο σχολείο ήταν ανεπαρκείς.
- Αρκετοί όμως γιατί έγιναν θύματα των υπουργικών πειραματισμών.
Επίσης, μετριέται ακόμη στον αριθμό πανεπιστημιακών τμημάτων, ακόμη και αξιόλογων, που μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, αμφισβητείται ο λόγος ύπαρξής τους.
Πάμε στην ανυπαρξία πολιτικών ανάπτυξης της αφανισμένης πια -Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στη χώρα.
Δεν φτάνει και δεν μας κάνει η νομοθέτηση ενός παράλληλου μηχανογραφικού για να φοιτήσουν τα παιδιά σε εγκαταλελειμμένα και απαξιωμένα Δημόσια Κέντρα Επαγγελματικής Απασχόλησης για να πει η πολιτεία ότι ασχολήθηκε με σοβαρότητα με την Τεχνική και την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Ούτε τελικά η θέσπιση κάποιων-μετρημένων στα δάχτυλα-πρότυπων Τεχνικών Λυκείων.
Και θα μπω στον πειρασμό να σας πω αυτό που έζησα προσωπικά:
Γονείς παιδιών που όντως έχουν μια έφεση στις τέχνες αλλά δεν είναι τόσο καλοί μαθητές, βρήκαν μια εναλλακτική στα Πρότυπα ΕΠΑΛ. Ζήτησαν λοιπόν να μάθουν στην Αθήνα πόσα υπάρχουν και αν μπορούν να γράψουν τα παιδιά τους. Η προϋπόθεση ήταν να αριστεύσουν. Πολλά από αυτά κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια μέσα στην πανδημία και το κατάφεραν. Πάνε να γραφτούν και τους λένε: ξέρετε, υπάρχει ένα και αυτό είναι στο Πέραμα. Μπορεί να γραφτεί τη δεύτερη χρονιά; Η απάντηση είναι όχι, δεν μπορείς να γραφτείς στη Β’Λυκείου. Και τι κάνει ένας γονιός που θέλει να πάει το παιδί του; Η καταπληκτική απάντηση που έδωσαν οι άνθρωποι του Υπουργείου Παιδείας είναι: Ε, μετακομίζεις στο Πέραμα.
Συμπέρασμα:
Πορευόμαστε χωρίς σχέδιο, χωρίς διάλογο, χωρίς πραγματική πρόθεση μεταρρύθμισης σε έναν τομέα, που με τις Μακιαβελικές επιλογές της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και τελικά με τις ευλογίες της κυβέρνησής σας, η χώρα έχει μείνει κυριολεκτικά ανάπηρη.
Και ας πάμε στο μείζον θέμα που δημιούργησαν τα μέτρα αντιμετώπισης των αποτελεσμάτων της πανδημίας στη μαθητική και φοιτητική κοινότητα.
Ο κυβερνητικός στρουθοκαμηλισμός στα τεράστια μαθησιακά κενά που δημιούργησε η “απόλυτα επιτυχημένη”, κατ’ εσάς, εξ αποστάσεως διδασκαλία που πέρσι την είχατε κάνει σημαία, είναι μέγα πρόβλημα.
Τα προβλήματα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, η αναποτελεσματικότητα, οι αρρυθμίες, που το βλέπει κανείς ότι υπάρχουν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, σήμερα πλέον, έχουν γίνει αντιληπτές από όλους, και από την κυβέρνηση συμπεριλαμβανομένης, δυστυχώς όμως με χρονοκαθυστέρηση.
Να θυμηθούμε κα Υπουργέ τι λέγατε πριν 1,5 χρόνο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Που κανείς βέβαια δεν αρνείται την αναγκαιότητά της.
- Πόσο η κυβέρνησή σας την διαφήμισε όχι ως αναγκαίο μέσο, όχι ως ελλειμματικό υποκατάστατο της δια ζώσης διδασκαλίας, αλλά ως το μέγα επίτευγμα που μπορούσε να αντικαταστήσει με απόλυτη επάρκεια τη ζωντανή αίθουσα.
Σας το λέγαμε, σας το τεκμηριώσαμε πως δεν είναι έτσι, σας επισημάναμε πιθανούς κινδύνους για τους μαθητές.
Εσείς όμως περιφέρατε την εξ αποστάσεως διαδικασία μάθησης ως τη μαγική λύση, που θα σας έδινε πόντους προσωπικού επιτεύγματος, με μάτια και αυτιά κλειστά, σε όσα τραγελαφικά συνέβαιναν στα ελληνικά Σχολεία:
- Δάσκαλοι εγκαταλελειμμένοι στην τύχη τους να μάθουν από μόνοι τους (!) τη διαδικασία του διαδικτυακού μαθήματος.
- Με ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές και ανύπαρκτα δίκτυα.
- Με από ανύπαρκτη έως ελλειμματική και καθυστερημένη, μετά το τέλος της χρονιάς, επιμόρφωση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών και ενίσχυση του σχολείου.
Κυρία Υπουργέ,
εσείς και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), θα έπρεπε ήδη από την περασμένη χρονιά να έχετε ανακοινώσει μέτρα μείωσης και αναδιάταξης της ύλης καθώς και σειρά υποστηρικτικών δράσεων και παρεμβάσεων αναπλήρωσης των μαθησιακών κενών:
Και αυτά, τόσο για τη χρονιά που τελείωσε, που άφησε μικρά παιδιά, που άρχισαν να σιγοβρίσκουν ένα βηματισμό στο διάβασμα και τελικά να συλλαβίζουν αλλά και μεγάλα παιδιά που είχαν τα προσόντα να είναι σήμερα φοιτητές και δεν τα κατάφεραν
Ένα λοιπόν κομμάτι είναι η χρονιά που πέρασε και ένα άλλο κομμάτι η χρονιά που ξεκινάει τώρα.
Που είναι όλα αυτά;
Στα μετρημένα στα δάχτυλα Πρότυπα και Πειραματικά ή στα ακόμη λιγότερα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια;
Αυτή η Υπουργική αδράνεια έδωσε τα πρώτα απτά αποτελέσματα τον Ιούνιο με τις επιδόσεις των υποψηφίων στα ΑΕΙ και τη βλέπουν τώρα όλοι, και η ελληνική κοινωνία, με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς.
Τώρα, για Εσπερινά Λύκεια για εκπαίδευση προσφύγων, για διαπολιτισμική εκπαίδευση, ούτε κουβέντα.
Η απουσία διαλόγου με φορείς, και επιστημονικές και επαγγελματικές ενώσεις των αποφοίτων, δημιούργησε τεράστια θέματα στους αποφοίτους των ΤΕΙ που έγιναν ΑΕΙ με πτυχία, τα οποία δίνονται χωρίς να υπάρχουν επαγγελματικά αποτελέσματα. Η έλλειψη βούλησης και άρνησης για αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, δημιούργησε άλλα τραγελαφικά.
Εσείς, ουσιαστικά ξέρετε τι έχετε κάνει εδώ και 2 χρόνια;
πέρα από κάποιες θεραπευτικές πολιτικές, με τις «πράσινες» και τις «κόκκινες» σχολές, πέρα από κάποιες κομματικές υποχρεώσεις, κολέγια και κάποια επαγγελματικά δικαιώματα και ιδεοληπτικές πολιτικές όπως είναι η πανεπιστημιακή αστυνομία, ακολουθείτε πιστά τον αναχρονιστικό προσανατολισμό, το ξεπερασμένο περιεχόμενο, και τελικά όλον τον πυρήνα της εκπαιδευτικής πολιτικής των Μπαλτά-Φίλη–Γαβρόγλου.
Βέβαια υπάρχει μια διαφορά, το κάνετε από την άλλη πλευρά.
Προσλήψεις εκπαιδευτικών, το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα
Έχετε κρατήσει το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς τα εχέγγυα του ΑΣΕΠ, χωρίς διάλογο με φορείς και κόμματα, ώστε η διαδικασία να μπορέσει να γίνει δικαιότερη, αντικειμενικότερη, πιο διάφανης, επιτέλους μονιμότερη, και χωρίς να αλλάζει κάθε τρεις και λίγο.
Και φυσικά, επιλογές στελεχών εκπαίδευσης.
Ήδη ο Σεπτέμβρης είναι εδώ, η πανδημία παρούσα.
Ελπίζουμε λοιπόν να μας διαφωτίσετε:
- Πώς σκέφτεστε την πορεία της εκπαίδευσης στα Δημόσια σχολεία και Πανεπιστήμια στη χρονιά 2021-22 που ήδη τρέχει,
- Και θέλουμε να μας εξηγήσετε τί κάνατε και κυρίως τι και γιατί δεν κάνατε μέσα στο καλοκαίρι που πέρασε
- Πώς θα αντιμετωπίσετε αυτό που έρχεται τη φετινή χρονιά και θα πείσετε, όχι εμάς, την ελληνική κοινωνία που ακούει, ότι όχι τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, όχι οι δεξιότητες ρομποτικής, και σεβασμού του διπλανού. Αυτά είναι πολύ καλά, άξια, αυτονόητα, αλλά εντελώς ανεπαρκή, μπροστά στα μεγάλα προβλήματα:
- Πώς θα είναι τα παιδιά ασφαλή στα σχολεία;
- Πώς θα παραμείνουν ανοιχτά σχολεία και πανεπιστήμια,
- Πώς θα αποκτήσουν φοιτητές τα άδεια πανεπιστημιακά τμήματα μετά την εμμονή σας στις στρεβλώσεις από την εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Απαντήστε μας, μέσα στα τόσα “νεωτερικά” που φέρνετε:
- Γιατί δεν ακούσαμε κουβέντα για το Εθνικό Απολυτήριο
- Και γιατί επικρατεί άκρα του τάφου σιωπή για την δυνατότητα τα παιδιά που τελειώνουν την υποχρεωτική εκπαίδευση στην Γ’ γυμνασίου να έχουν πιστοποίηση αγγλικών και πιστοποίηση πληροφορικής
Απαντήστε μας για την επιμονή της Κυβέρνησης να τσαλαβουτά με αποσπασματικά μέτρα και νομοθετήματα βεγγαλικά.
Ευχαριστώ.
Δευτερολογία
Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε.
Περιμέναμε από τη σημερινή τοποθέτηση της Υπουργού και της κυρίας Υφυπουργού:
- Να γίνουμε λίγο σοφότεροι.
- Να καταλάβουμε αν υπάρχει ένα συνεκτικό σκεπτικό των κυβερνητικών επιλογών στα ζητήματα παιδείας.
- Να πάρουμε μια λογική εξήγηση για την εγκληματική καθυστέρηση στη λήψη αναγκαίων μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα σχολείων και πανεπιστημίων. Ο ΕΟΔΥ δεν ακούστηκε καθόλου από τα χείλη της Υπουργού, ότι μπαίνει σε κάποια από τις εκπαιδευτικές διαδικασίες για αξιόπιστη ιχνηλάτηση.
- Να μάθουμε τελικά τον οδικό χάρτη της τρέχουσας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς, τα μέτρα θεραπείας της ολιγωρίας, γιατί και αυτά συμβαίνουν σε μία πολιτεία, τους τρόπους ελέγχου υλοποίησης όσων εξαγγέλλονται και αποφασίζονται από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Περιμέναμε, όπως και όλος ο ελληνικός λαός, απαντήσεις που τελικά όμως δεν πήραμε.
Τι μας είπατε; Ότι όλα έγιναν σωστά. Και αφού τα κάνατε όλα σωστά τότε:
- Γιατί τα παιδιά ξέχασαν να διαβάζουν;
- Γιατί οι τελειόφοιτοι του Πανεπιστημίου δεν μπορούσαν να κάνουν διπλωματικές και την πρακτική τους άσκηση;
- Γιατί έμειναν εκτός ΑΕΙ τόσες χιλιάδες παιδιών;
- Γιατί η Αρχιτεκτονική της Ξάνθης δεν έχει πρωτοετείς ούτε από τα Γενικά Λύκεια; Μηδέν είναι ο αριθμός των εισακτέων.
- Γιατί τα περιφερειακά Πανεπιστήμια βιώνουν έναν αιφνίδιο θάνατο;
Λέτε: Βάζουμε τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο γιατί δεν θέλουμε οι γονείς να πληρώνουν φροντιστήρια.
Γιατί δεν κάνετε το ίδιο και στα μαθήματα του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου στα παιδιά της Γ’ Λυκείου; Εκεί γιατί οι γονείς είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν, να χρυσοπληρώνουν για την ακρίβεια αυτά τα έξτρα μαθήματα;
Κάνετε πάρα πολύ καλά λοιπόν που ευχαριστείτε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς γιατί μόνοι και έρημοι σήκωσαν όλο το βάρος της ανεπάρκειας του Υπουργείου Παιδείας.
Το ότι κατόρθωσαν τα σχολεία να μην κλείσουν, να μην καταρρεύσουν δεν οφείλεται στην κυβέρνηση αλλά στην ελληνική κοινωνία, που έτσι κι αλλιώς είναι έτοιμη να κάνει οτιδήποτε χρειαστεί για τα παιδιά της.
Τι μας λέτε; Ξέρετε είμαστε συνεπείς, ακολουθούμε το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας και με βάση αυτό προχωράμε.
Θα συμφωνήσουμε. Έχετε ένα κουτάκι μπροστά σας, τικάρετε κάθε στιγμή τις εκκρεμότητες που έχουν μείνει και ψηφίζετε, δεν υλοποιείτε.
Μετά τι γίνεται;
Είπατε για Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια στα οποία μας είπατε κιόλας ότι καταψηφίσαμε. Λοιπόν για να είμαστε ξεκάθαροι κυρία Κεραμέως, ο νόμος 4763/2020 για την επαγγελματική κατάρτιση ψηφίστηκε από εμάς, σε ότι αφορά το άρθρο 16, δηλαδή η φιλοσοφία του να υπάρχουν Πρότυπα ΕΠΑ.Λ., διαφωνούμε όμως με τον τρόπο που πάτε να το υλοποιήσετε.
Πρώτα απ’ όλα χωρίζετε το Γενικό Λύκειο από το Επαγγελματικό Λύκειο και δεύτερον εμείς μιλάνε για Πειραματικά και για Πρότυπα ΕΠΑ.Λ., μία εντελώς διαφορετική φιλοσοφία από τη δική σας. Επομένως καταψηφίσαμε τον τρόπο με τον οποίο πάτε να τα υλοποιήσετε.
Και πάμε τώρα στα ΑΕΙ.
Πόσο προβλέψιμη ήταν η κατάσταση που διαμορφώθηκε στα πανεπιστήμια και εκ των υστέρων σας σπαζοκεφαλιάζει πώς θα μπορέσετε να τη διορθώσετε; Σας απαντώ λοιπόν ευθέως ότι ήταν απολύτως προβλέψιμη.
Η Θεσμοθέτηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε), ένα εργαλείο που θα μπορούσε να είναι σοβαρό για την εξυγίανση της ποιότητας των πανεπιστημίων μας, αντιμετωπίστηκε από την ηγεσία του Υπ. Παιδείας ως πυροτέχνημα στα χέρια αδαούς.
Εφαρμόστηκε χωρίς σχεδιασμό, χωρίς τη στοιχειώδη μελέτη των επιπτώσεων που θα έφερνε. Και αυτό είναι σαν να απορεί κανείς πώς είναι δυνατό να πιστεύετε πως μόνο με την ανακοίνωση της Ε.Β.Ε θα άλλαζε η εικόνα στα ΑΕΙ. Μέχρι εκεί φτάνει το ενδιαφέρον σας. Ένα μέτρο για τα μάτια του κόσμου!
Και ήρθε ο Αύγουστος, με τα αποτελέσματα τα γνωστά και η λάμψη της στιγμής έσβησε.
Σήμερα. Σήμερα χάσκουν μεγαλύτερες και βαθύτερες οι παραλήψεις και οι αστοχίες, με “παράπλευρη απώλεια”, δυστυχώς, τη ματαίωση της προσπάθειας παιδιών. Όχι γιατί ήταν ανεπαρκείς οι γνώσεις τους, αλλά γιατί το νέο σύστημα μπάζει από παντού και κανένας δεν σκέφτηκε να το τσεκάρει πριν το θέσει σε εφαρμογή!
Σχολές χωρίς φοιτητές, γιατί ενώ το Υπουργείο ήταν απασχολημένο με δηλώσεις και ανακοινώσεις στα κανάλια, Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι έβαλαν πολύ ψηλά τον πήχη, χωρίς να ρίξουν μια ματιά στους βαθμούς των εισακτέων των προηγούμενων ετών. Κλασικά παραδείγματα είναι και η Δασολογία στον νομό τον δικό μου, στο νομό Δράμας.
Σχολές-άδεια κελύφη, γιατί το αντικείμενο τους δεν έχει ζήτηση ή γιατί ακόμη χειρότερο είναι πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας των παιδιών που ενδιαφέρονται.
Αξιόλογα τμήματα στα αζήτητα, γιατί δεν μπήκατε στον κόπο να ενημερώσετε τους μαθητές για τις δυνατότητες επαγγελματικού μέλλοντος που παρέχουν.
Κυρία Υπουργέ,
Το μέτρο της Ε.Β.Ε., αλλά και η Αξιολόγηση είναι αναγκαία. Όχι όμως ως όχημα για να κλείσουν Πανεπιστήμια, αλλά γιατί είναι ανέντιμο η Πολιτεία να παριστάνει πως μορφώνει τα παιδιά της και να μοιράζει πτυχία χωρίς αντίκρισμα σε εργασία και ακόμη συχνότερα χωρίς αντίκρισμα καν στην ίδια την μόρφωση.
Όσο η ουσιαστική δουλειά για ποιοτικό σχολείο και ποιοτικές σπουδές αναβάλλεται αορίστως, τόσο θα αναμένεται να δίνονται αυτομάτως επαγγελματικά δικαιώματα σε αποφοίτους πάσης φύσεως αναξιολόγητων κολεγίων, ακόμη και αναδρομικά.
Την ίδια ώρα, εγκαταλείπονται σχολές του Δημόσιου Πανεπιστημίου στην “αυτορρύθμιση” των ανεπαρκειών τους και η κρυφή ευχή που υπάρχει στο μυαλό σας είναι να κλείσουν, ει δυνατόν, από μόνες τους.
Για ποια ακαδημαϊκά κριτήρια και ποιο χάρτη αναδιάταξης των Ιδρυμάτων , μιλάμε τώρα πια.
Κυρίες και κύριοι,
Η καθολική παραδοχή ότι σύγχρονα, λειτουργικά εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι κατ’ αρχήν τα ανοιχτά, γεμάτα με μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς και πανεπιστημιακούς, αυτόματα δημιουργεί μια μεγάλη υποχρέωση της πολιτείας να εξασφαλίσει έγκαιρα τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους.
Η επέλαση της πανδημίας εδώ και 18 μήνες, ήρθε να αθροιστεί στα ζωτικής σημασίας χρόνια προβλήματα που παραμένουν ανοιχτά και άλυτα. Και επειδή μιλήσατε για μεταρρυθμίσεις, η μεγάλη συμβολή του Υπ. Παιδείας και των νομοθετικών επιλογών της σημερινής ηγεσίας του, έγκειται κυρίως στην ανάδειξη της έκτασης και του μεγέθους των στρεβλώσεων, τις οποίες όμως στην πράξη εξακολουθεί να συντηρεί με επιμέλεια, αναπαράγοντας ανεπάρκειες που έγιναν εξόφθαλμες και μερικές φορές κραυγαλέες
Σε αυτές, μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση κατάφερε μόνο να αθροίσει και τις δικές της.
Φοβάμαι ότι πλησιάζει η στιγμή που, όπως πολύ σωστά, είπε ο πρόεδρος της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας, «Δεν θα καταφέρουμε να κρατήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά μετά τον Δεκέμβριο επειδή τα παιδιά δεν έχουν εμβολιαστεί και ούτε προλαβαίνουν να εμβολιαστούν επαρκώς, μέχρι να ξεκινήσει η λειτουργία των σχολείων”.
Οι μέρες πέρασαν, τα σχολεία άνοιξαν, φροντίστε τουλάχιστον στον ελάχιστο χρόνο που απομένει μέχρι τον Χειμώνα να μην τον ροκανίσετε με άλλες ανακοινώσεις χωρίς περιεχόμενο.
Μη μένετε με αυταρέσκεια στο ότι όλα έγιναν σωστά. Σκύψτε πάνω στα προβλήματα που είναι πολλά, είναι σύνθετα και τα επιτείνει η πανδημία. Οργανώστε επιτέλους και υλοποιείστε ένα πρόγραμμα που θα κρατήσει Σχολεία και Πανεπιστήμια Ανοιχτά, Λειτουργικά και κυρίως Ασφαλή.
Η ευθύνη, πρώτα απ’ όλα, είναι δική σας.
Σας ευχαριστώ».
Μπορείτε να διαβάσετε την Επίκαιρη Επερώτηση εδώ.
Μπορείτε να δείτε την πρωτολογία της βουλευτού εδώ:
και την δευτερολογία εδώ: