Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Αδυναμία ολοκλήρωσης Διπλωματικών Εργασιών, Εργαστηριακών Μελετών και Πρακτικών Ασκήσεων τελειόφοιτων φοιτητών».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς : Την υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως
Θέμα: Αδυναμία ολοκλήρωσης Διπλωματικών Εργασιών, Εργαστηριακών Μελετών και Πρακτικών Ασκήσεων τελειόφοιτων φοιτητών
Κυρία Υπουργέ,
Βρισκόμαστε ήδη στον πέμπτο μήνα συνεχόμενου lockdown στη χώρα, με κλειστά τα ΑΕΙ και συνεχιζόμενη για τρίτο εξάμηνο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση των φοιτητών/τριών. Οι τελειόφοιτοι σχολών, που προϋποθέτουν για τη λήψη διπλώματος ή πτυχίου, εκπόνηση διπλωματικής εργασίας, εργαστηριακές μελέτες, ή εργαστήρια και πρακτική άσκηση, λόγω του αντικειμένου των σχολών τους, έχουν ήδη απευθυνθεί στο υπουργείο σας, καθ’ ότι υπάρχει πλήρης αδρανοποίηση των διπλωματικών εργασιών τους, αδυναμία ολοκλήρωσης των πρακτικών τους ασκήσεων και των εργαστηριακών μελετών τους.
Αποτέλεσμα της κυβερνητικής συνεχιζόμενης απαγόρευσης κυκλοφορίας είναι εκατοντάδες φοιτητές επί πτυχίω, που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο των μαθημάτων τους, να κινδυνεύουν να μην μπορέσουν να παρουσιάσουν κατά την εξεταστική του εαρινού εξαμήνου την Διπλωματική τους εργασία, με συνέπεια να μην μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και να χάσουν ένα ολόκληρο ακαδημαϊκό έτος από μεταπτυχιακές σπουδές τις οποίες έχουν προγραμματίσει. Άλλοι στερούνται από την υπουργική ραθυμία να λάβει τα κατάλληλα μέτρα, τη δυνατότητα να βγουν στην αγορά εργασίας ως πτυχιούχοι, τουλάχιστον έως τη λήξη του επόμενου εξαμήνου, δηλαδή έως τον Φεβρουάριο 2022! Μέχρι τότε θα συνεχίσουν να περιμένουν το υπουργείο σας να ενεργοποιηθεί επιβαρύνοντας τις οικογένειές τους με πρόσθετα αδικαιολόγητα έξοδα και χάνοντας την ευκαιρία να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία ή ήδη ολοκλήρωση ενός μεταπτυχιακού προγράμματος.
Η ηλεκτρονική διδασκαλία με χρήση του διαδικτύου μπορεί να αποτελεί μια εξαιρετική λύση για τη συνέχιση των σπουδών, αλλά στην περίπτωση των εργαστηριακών ασκήσεων, διπλωματικών κοινών εργασιών φοιτητών και πρακτικής άσκησης δεν υπάρχει καμία εναλλακτική για τη σωστή διεκπεραίωσή τους. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι λόγω του είδους ορισμένων σχολών, το εργαστηριακό μέρος και η διπλωματική δε δύνανται να υποκατασταθούν με άλλης μορφής εκπαίδευση.
Παρά την επανειλημμένη ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για την ανάγκη πρόβλεψης άδειας μετακίνησης φοιτητών για τις ανάγκες εκπόνησης των εργαστηριακών πειραμάτων, διπλωματικών εργασιών, περάτωσης των πρακτικών ασκήσεών τους καθώς και άδεια μετακίνησης των φοιτητών που βρίσκονται στην επαρχία για την επιστροφή́ τους στις πόλεις όπου φοιτούν, μέχρι σήμερα αρνείστε να ασχοληθείτε με το θέμα, αδιαφορώντας για τις συνέπειες σε φοιτητές που μόνη σας καθιστάτε αιώνιους χωρίς λόγο.
Λύσεις για μη επιβάρυνση της επιδημιολογικής κατάστασης από την κυκλοφορία αυτών των φοιτητών υπάρχουν. Ενδιαφέρον του υπουργείου δε φαίνεται να υπάρχει.
Διαφορετικά, δεν εξηγείται η συνεχιζόμενη σιωπή σας σε σχετικές ερωτήσεις μου στις 03/02/2021 με αριθμό πρωτ.: 3844 για τους φοιτητές σχολών που αδυνατούν να τελειώσουν την πρακτική τους εξ αποστάσεως, στις 23/02/2021 με αριθ. πρωτ. 4448, για τους φοιτητές ΠΜΣ της ειδικής αγωγής και στις 16/03/2021 με αριθ. πρωτ.: 5098 για τους φοιτητές ΠΤΔΕ πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Μετά τα ανωτέρω ερωτάσθε κα υπουργέ:
Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να καταστεί δυνατή από τους φοιτητές η εκπόνηση των αναγκαίων και πολύ σημαντικών εργαστηριακών, διπλωματικών εργασιών καθώς και των πρακτικών ασκήσεων τους στις σχολές που απαιτούνται για την λήψη πτυχίου ή διπλώματος; Υπάρχουν άλλες εναλλακτικές δυνατότητες που μπορεί να ενεργοποιήσει το Υπουργείο και ποιες, ώστε να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους;
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Χαρά Κεφαλίδου