Καθυστερήσεις στον Οδικό Άξονα 61 Σέρρες-Δράμα-Καβάλα
Ερώτηση προς τον Yπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου η Χαρά Κεφαλίδου κατέθεσε Ερώτηση προς τον Yπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη (με αρ. 3112) σχετικά με τις καθυστερήσεις στο Οδικό Άξονα 61 Σέρρες-Δράμα-Καβάλα.

Η Βουλευτής  ρωτά τον Υπουργό σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο ώστε να εφαρμοστεί ο Κανονισμός 1215/2013 L348/2013/ΕΕ, καθώς επίσης και σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο για τους κάθετους Άξονες Δράμα-Καβάλα και Δράμα-Αμφίπολη.

Ακολουθεί ολόκληρο τα κείμενο της ερώτησης:

Προς : Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα: “Καθυστερήσεις  στον Οδικό  Άξονα 61 Σέρρες-Δράμα-Καβάλα , ο νομός Δράμας πάλι στην απομόνωση”

Ο οδικός άξονας Ε61 Σέρρες-Δράμα-Καβάλα, τμήμα  του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου του Κανονισμού 1215/2013 L348/2013/EE , έχει υιοθετηθεί από την ΕΕ και ενταχθεί στο σχεδιασμό του 2013 με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης το 2030 μετά από παλινωδίες χρόνων.

Θυμίζω ότι κάθε Κανονισμός (άρα και αυτός που οριστικοποιεί την χάραξη του Ε61) θεωρείται κανονιστική πράξη που αποτελεί εσωτερικό δίκαιο της κάθε χώρας μέλους. Είναι δεσμευτικός και δεν μπορεί να εφαρμόζεται με επιλεκτικό τρόπο. Άρα η πιστή τήρηση του 1215/2013 L348/2013/EE , εξασφαλίζει τη χρηματοδότηση κατασκευής του Ε61 από ευρωπαϊκούς πόρους.  Επομένως οποιαδήποτε απόπειρα αλλαγής πχ. της όδευσης αποτελεί αλλοίωση των σχετικών αποφάσεων της Ε.Ε με ότι δυσμενείς επιπτώσεις αυτό συνεπάγεται συμπεριλαμβανομένης  και της χρηματοδότησης του έργου.

Με  το ΦΕΚ 253/21-12-2015 “Χαρακτηρισμός και Αρίθμηση  Αυτοκινητοδρόμων”, που υπογράφει ο κ Υπουργός και δημοσιοποιεί την απόφαση της κυβέρνησης για τους μελλοντικούς αυτοκινητοδρόμους της χώρας, και μετά την κοινή συνάντηση στο Υπουργείο την 12-1-16 με θέμα την άρση της απομόνωσης του Ν. Δράμας, τα ερωτήματα είναι πολύ περισσότερα από όσα το σημείωμα που στείλατε και δημοσιεύθηκε στο τοπικό τύπο.

Οι δύο άξονες  Δράμα-Καβάλα  και  Δράμα-Αμφίπολη είναι και πρέπει να παραμείνουν στον σχεδιασμό ως τμήματα του Ε61. Συγκεκριμένα ο άξονας  Δράμα-Καβάλα από την Περιφέρεια ΑΜΘ ως κλειστός αυτοκινητόδρομος  και τμήμα του Ε61 και ο Δράμα-Αμφίπολη ως τμήμα του Ε61 έως Μπάφρα. Απομένει ένα κομμάτι Μπάφρα- διασταύρωση Παλιοκώμης) που είναι ώριμο μελετητικά και μπορεί να γίνει είτε από Δημόσιες επενδύσεις είτε ως τομεακό του ΥΠΕΧΩΔΕ είτε μέσω ΕΣΠΑ είτε με χρηματοδότηση από κονδύλια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το υπουργείο για  να εφαρμοστεί ο Κανονισμός 1215/2013 L348/2013/EE;
  • Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το υπουργείο για  τους κάθετους Άξονες  Δράμα-Καβάλα  και  Δράμα-Αμφίπολη;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Δείτε την απάντηση του Υπουργείου εδώ.