Τοποθέτηση της Χαράς Κεφαλίδου προς τους εξωκοινοβουλευτικούς Φορείς
Ομιλία στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων - Νομοσχέδιο Υπ. Παιδείας: Αναβάθμιση του Σχολείου κ.α. διατάξεις (βίντεο)

Τοποθέτηση της Χαράς Κεφαλίδου βουλευτή Ν.Δράμας και υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής απευθύνοντας ερωτήσεις προς τους Φορείς, κατά τη 2η συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, με θέμα ημερήσιας διάταξης τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» (2η συνεδρίαση-ακρόαση εξωκοινοβουλευτικών προσώπων).

“Θα είμαι πολύ πιο σύντομη, κύριε Πρόεδρε, γιατί υπάρχει αλληλοκάλυψη από τις ερωτήσεις.
Η πρώτη παρατήρηση, είναι, ότι δεν υπάρχει φορέας, εκτός ελαχίστων, να μη βάζει το θέμα του διαλόγου.
Οι περισσότεροι φορείς είτε δεν κλήθηκαν, είτε δεν είχαν χρόνο, είτε δεν ενημερώθηκαν και το δια ταύτα της κουβέντας, είναι, ότι υπάρχει πολύ μεγάλη έλλειψη -προφανώς- επικοινωνίας των φορέων με το Υπουργείο.
Προφανώς το νομοθέτημα που έχουμε στα χέρια μας σήμερα, ζητείται να αποσυρθεί, διότι, ή πιάστηκαν εξ’ αμύνης οι φορείς ή η νομοθέτηση γίνεται γι’ αυτούς, χωρίς αυτούς και το αποτέλεσμα, μάλλον είναι πολύ κατώτερο των προσδοκιών.
Πάμε, λοιπόν, στην ΔΟΕ – ΟΛΜΕ.
Εγώ, δεν θα βάλω καθόλου θέμα εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, γιατί όλα αυτά έχουν συζητηθεί σε Επίκαιρες Ερωτήσεις που έχουν γίνει, έχει φανεί η αποτελεσματικότητα του μέτρου και εάν δεν υπήρχε η μεγάλη φιλοτιμία των ίδιων των εκπαιδευτικών, τα παιδιά που μένουν σπίτι, δεν θα είχαν καμία δυνατότητα.
Τόσο απλά.
Οι κάμερες δεν έχουν κάνει, πάντως, καμία διαφορά.
Προς τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, σε σχέση με το νηπιαγωγείο και το δημοτικό. Θέλω να μας καταθέσουν τη δική τους εμπειρία και άποψη, εάν με το νομοσχέδιο και με όλες αυτές τις καινοτομίες που λέει το Υπουργείο, ότι εισάγει, καλύπτει τους στόχους και θα ήθελα να μας κάνουν μια σύγκριση με το ολοήμερο ΕΑΕΠ.
Σκέφτονται την επαναφορά ενός ολοήμερου ΕΑΕΠ, ως μία βέλτιστη λύση;
Γιατί, αυτό που φέρνει η Υπουργός, δεν έχει καμία σχέση με το ολοήμερο ΕΑΕΠ.
Για τα συστήματα επιμόρφωσης. Θεωρούν, ότι καλύπτονται οι επιμορφωτικές ανάγκες που έχουν σήμερα οι εκπαιδευτικοί, είτε της Πρωτοβάθμιας είτε της Δευτεροβάθμιας;
Για την Τράπεζα Θεμάτων, ακούσαμε την άποψή τους.
Θέλουμε να μας πουν, όμως, εάν η εμπειρία που έχουν από τον τρόπο που η Τράπεζα Θεμάτων λειτούργησε το 2013 και εάν υπάρχει μία γνώση, ώστε να μας βοηθήσει σε ότι αφορά αυτά τα θέματα, δηλαδή, τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί.
Οι αλλαγές στο Γυμνάσιο, θεωρούν ότι επαρκούν;
Κυρίως θέλω να μας καταθέσουν την άποψή τους, σε σχέση με την πρόταση που έχει διατυπώσει το Κίνημα Αλλαγής, δηλαδή, για την πιστοποίηση αγγλικών και πληροφορικής με την ολοκλήρωση της τρίτης Γυμνασίου, δηλαδή, με την ολοκλήρωση της βασικής εκπαίδευσης.
Θεωρούν ότι οι προσλήψεις που ξεκίνησαν με τον νόμο Γαβρόγλου, μπορούν να θεραπεύσουν τα προβλήματα που υπάρχουν στην εκπαίδευση;
Σε ότι αφορά την αξιολόγηση. Θα θέλαμε την άποψή τους, σε σχέση, κυρίως με το νομοσχέδιο και όχι με αυτά που έχει ο καθένας στο μυαλό του.
Σε ότι αφορά την κύρια Ξανθάκη, η οποία μίλησε για το θέμα των αρχαίων ελληνικών.
Επειδή, όμως, εδώ, πραγματικά η κόντρα είναι ανάμεσα σε κοινωνιολόγους και φιλολόγους και δεν έχουμε την ευκαιρία να έχουμε κάποιον κοινωνιολόγο, θέλω την προσωπική της άποψη σε σχέση με το μάθημα της κοινωνιολογίας.
Θεωρεί, δηλαδή, ότι αυτό το μάθημα είναι περιττό; Ποια είναι η θέση τους;
Θα ήθελα να πάμε λίγο στα θέματα του δασκάλου εμπιστοσύνης, όπως τον λέγαμε παλιά. Θέλω να μας πουν, κυρίως η ΟΛΜΕ, εάν θεωρούν, ότι η πρόταση αυτή, μπορεί να αντιμετωπίσει το θέμα του σχολικού εκφοβισμού;
Αυτό είναι ένα θέμα που μας ενδιαφέρει.
Επίσης, σε ότι αφορά την αναλογία των μαθητών στα τμήματα. Το είπαν, θέλω όμως λίγο τον προβληματισμό τους να τον προχωρήσουνε.
Τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει αυτή η αυξομείωση των παιδιών μέσα στην τάξη.
Σε ότι αφορά την αξιολόγηση, θέλω μία κρίση σε σχέση με το θεσμικό πλαίσιο του 4547, δηλαδή, την υπουργική απόφαση του κ . Γαβρόγλου. Θα ήθελα να μας πουν, πως από την εμπειρία τους την έχουν δει μέχρι σήμερα.
Ερωτήματα προς την ΠΟΣΔΕΠ. Άκουσα ότι υπάρχουν θέματα, τα οποία έχουν αιτηθεί στη συνάντηση με την κυρία Υπουργό και δεν έγιναν δεκτά. Θα ήθελα αν γίνεται να μας πουν κωδικοποιημένα, ποια είναι αυτά.
Για τις μεταγραφές, υπάρχει δική τους πρόταση;
Συναινούν με την πρόταση του Υπουργείου;
Μπορούμε να τη βελτιώσουμε;
Είναι μια καλή αρχή, αν δεν κάνω λάθος, από εκεί ξεκινήσαμε.
Έχουν κάποια πρόταση να μας καταθέσουν;
Επίσης, θέλω να μας πούνε την θέση τους για το εκλεκτορικό σώμα των μονοπρόσωπων οργάνων και, κυρίως, το λέω σε σχέση με τους ΕΔΙΠ, με τους ΕΤΕΠ. Οι άνθρωποι αυτοί είναι διδακτικό προσωπικό, διδάσκουν. Είναι μέλη ΔΕΠ. Σε ότι αφορά τους πρυτάνεις αποκλείονται τώρα; Ακούω τον κ . Φίλη ότι υπάρχει και ένας προβληματισμός. Εγώ θέλω, λίγο, την άποψή τους σε σχέση με αυτό. Να μας πουν και τη θέση τους για τον τρόπο που ρυθμίζονται τα ξενόγλωσσα τμήματα. Για τον τρόπο που ρυθμίζονται, όχι για το αν έχει νόημα να υπάρχουν ή όχι. Αυτό και προς τους πρυτάνεις και προς την ΠΟΣΔΕΠ.

Ευχαριστώ.”

Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ:

KuFQxB2DE