Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη κατέθεσε σήμερα Δευτέρα 22 Ιανουαρίου η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, σχετικά με τη συνεχιζόμενη ταλαιπωρία που βιώνουν οι δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), δηλαδή οι υπερήλικες, τα ΑΜΕΑ, οι φοιτητές και οι άνεργοι.
Στην επίκαιρη ερώτησή της η Χαρά Κεφαλίδου επισημαίνει ότι το νέο πολυδιαφημισμένο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου – κάρτας που έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Νοέμβριο του 2017, δεν προβλέπει την έκδοση μειωμένου εισιτηρίου για τους δικαιούχους από τα αυτόματα μηχανήματα. Ποιους αφορά; Τους υπερήλικες άνω των 65 ετών, ΑΜΕΑ, μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές, άνεργους και πολύτεκνους. Δηλαδή τις πλέον ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες συμπολιτών μας.
Για αυτούς η έκδοση μειωμένων εισιτηρίων γίνεται μόνο από τα εκδοτήρια, όσα υπάρχουν ανοιχτά στους σταθμούς (δεν έχουν όλοι οι σταθμοί εκδοτήρια εισιτηρίων) και για τις ώρες που είναι ανοιχτά, με έναν υπάλληλο και με το ωράριο λειτουργίας τους να παραμένει ένα άλυτο μυστήριο. Ασφαλώς, όσοι είναι μόνιμοι χρήστες των ΜΜΜ στην Αθήνα θα υποστούν μια και καλή την ταλαιπωρία και θα βγάλουν μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Τι γίνεται όμως με όσους κάνουν περιστασιακή χρήση των ΜΜΜ ή κατοικούν εκτός Αθήνας και βρίσκονται περιοδικά στην πρωτεύουσα;
Τέλος, η βουλευτής ρωτά τον Υπουργό για τους λόγους που οι πολίτες καταδικάζονται στο καψώνι της ατελείωτης αναμονής για έκδοση εισιτηρίου και με ποια λογική υποχρεούται ο δικαιούχος εισιτηρίου να πληρώσει το διπλάσιο τίμημα.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη
Θέμα: «Νέα εισιτήρια μετακίνησης με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Ath.ena Ticket ταλαιπωρία δικαιούχων μειωμένου εισιτηρίου»
Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα, από τα μέσα Νοεμβρίου 2017, τα παλιά εισιτήρια και κάρτες καταργήθηκαν και στη θέση τους χρησιμοποιούνται πλέον οι νέες μορφές εισιτηρίων μετακίνησης: η προσωποποιημένη κάρτα, η απρόσωπη κάρτα και οι κάρτες μεμονωμένων διαδρομών. Η όλη διαδικασία που είχε καθυστερήσει πολύ έγινε τελικά πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα πρώτο θέμα στις ειδήσεις, στο διαδίκτυο, στον Τύπο, στα ανέκδοτα. Η αγορά των εισιτηρίων Ath.ena Ticket ή ανώνυμων καρτών μετακίνησης, κατέληξε να γίνει σίριαλ ταλαιπωρίας για όσους το βιώνουν και τα όσα διαδραματίζονται στους σταθμούς έκδοσης εισιτηρίων, ακόμη και σήμερα σχεδόν δυο μήνες μετά την καθιέρωση του νέου τρόπου, επιθεώρηση για τα θέατρα και τo πιο πετυχημένο θέμα για standup comedy.
Σύμφωνα με την ίδια επίσημη ανάρτηση από Δευτέρα 20 Νοεμβρίου θα ξεκινούσε το σταδιακό κλείσιμο των πυλών στους σταθμούς του Μετρό και ΗΣΑΠ (πλην μίας πύλης ανά σταθμό). Θα έκλειναν επίσης οι πύλες στο σταθμό του Αεροδρομίου. Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ θα υπήρχε προσωπικό σε κάθε σταθμό προκειμένου να εξυπηρετεί τους επιβάτες. Το κλείσιμο των πυλών αναμενόταν να ολοκληρωθεί ως τις 20 Δεκεμβρίου 2017.
Η έκδοση του νέου εισιτηρίου οργανώθηκε κυρίως για να γλιτώσει ο κρατικός κορβανάς από την πολυπληθή τάξη των τζαμπατζήδων που γαλούχησε και εξέθρεψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, βαφτίζοντάς την ακτιβιστική δράση και πολιτική πράξη αντίστασης.
Τα κατάφερε; OXI. Οι πύλες παραμένουν ανοιχτές, η προμήθεια και πληρωμή εισιτηρίου για αυτούς τους παραδοσιακούς – γραφικούς που ακόμα επιμένουν να αγοράζουν εισιτήρια – Γολγοθάς και στους ορκισμένους τζαμπατζήδες προστέθηκε και η νέα τάξη όσων θέλουν να πληρώσουν το εισιτήριο που υποχρεούνται και αυτό δεν υπάρχει! Το νέο πανέξυπνο, πολυδιαφημισμένο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου – κάρτας δεν προβλέπει έκδοση μειωμένου εισιτηρίου για τους δικαιούχους από τα αυτόματα μηχανήματα. Ποιούς αφορά; Υπερήλικες άνω των 65, ΑΜΕΑ, μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές και πολύτεκνους. Αφορά δηλαδή τις πλέον ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες συμπολιτών μας. Για αυτούς η έκδοση μειωμένων εισιτηρίων γίνεται μόνο από τα εκδοτήρια, – όσα υπάρχουν ανοιχτά στους σταθμούς (δεν έχουν όλοι οι σταθμοί εκδοτήρια εισιτηρίων) – και για τις ώρες που είναι ανοιχτά, με έναν υπάλληλο – το ωράριο λειτουργίας τους παραμένει ένα άλυτο μυστήριο – πάντως δεν σχετίζεται με τις ώρες λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ασφαλώς, όσοι είναι μόνιμοι πελάτες των ΜΜΜ στην Αθήνα θα υποστούν μια και καλή την ταλαιπωρία και θα βγάλουν μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Τί γίνεται όμως με όσους κάνουν περιστασιακή χρήση των ΜΜΜ ή κατοικούν εκτός Αθήνας και βρίσκονται περιοδικά στην πρωτεύουσα; Μπροστά τους ορθώνεται το γελοίο δίλημμα «Αναγκαστικά γαλαντόμοι ή υποχρεωτικά τζαμπατζήδες»;
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός;
Για ποιούς λόγους καταδικάζεται ο πολίτης στο καψώνι της ατελείωτης αναμονής για έκδοση εισιτηρίου και με ποια λογική υποχρεώνεται ο δικαιούχος μειωμένου εισιτηρίου να πληρώσει το διπλάσιο τίμημα, αφού τα αυτόματα μηχανήματα δεν εκδίδουν μειωμένα εισιτήρια ή άλλως να παρανομεί;
Η ερωτώσα Βουλευτής
Χαρά Κεφαλίδου
Σχετικό δημοσίευμα στην ιστοσελίδα www.liberal.gr.