Στον ίδιο τόνο συνέχισε την ομιλία της η Βουλευτής Δράμας Χαρά Κεφαλίδου, την Τρίτη 2 Αυγούστου, στη δεύτερη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με τίτλο “Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις”.
Συγκεκριμένα, είπε:
“Ευχαριστώ κύριε, Πρόεδρε. Θα ξεκινήσω από αυτό το τελευταίο της κυρίας Βάκη, γιατί είναι καλό κάποια πράγματα να καταγράφονται. Ο ν. 3848/2010 είναι ένας νόμος, ο οποίος εφαρμόστηκε στην πράξη. Αυτό λέει πάρα πολλά. Στην πράξη, λοιπόν, υπήρξε και εργασιακή ειρήνη και ηρεμία στις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και σχολαρχών.
Γι’ αυτό νομίζω ότι είναι μία λύση και έχει δουλέψει και έχει δείξει αποτελέσματα. Η δική μας θέση, σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο είναι, πραγματικά, επαναφορά του ν. 3848/2010. Ακούγοντας, κυρίως, την ΟΙΕΛΕ εμένα με προβληματίζει, αν αυτή η κόντρα που υπάρχει μεταξύ εκπαιδευτικών και ιδιωτών μπορεί να «γεφυρωθεί» με οποιοδήποτε άρθρο 28, με οποιοδήποτε ν.3848. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να προβληματίσει και εσάς, γιατί πραγματικά εδώ φαίνεται να υπάρχουν θέματα, που έχουν δημιουργήσει στη διάρκεια των χρόνων πάρα πολύ μεγάλες εντάσεις και, δυστυχώς, δεν φαίνεται με ένα νομοθέτημα να μπορούν να αμβλυνθούν.
Θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση προς το Προεδρείο. Σήμερα, έχουμε ακρόαση φορέων και οι φορείς, έχω την αίσθηση, ότι εκφράζουν συνολικά τους χώρους τους οποίου εκπροσωπούν. Εδώ δεν ακούμε προσωπικές απόψεις. Άρα, δεν μπορώ να καταλάβω την τοποθέτηση του κ. Υπουργού, σε ό,τι αφορά τη θέση του απέναντι στον Πρόεδρο των Ιδιωτικών Σχολείων. Προσωπικές απόψεις του κ. Κυραϊλίδη ακούμε εδώ σήμερα, ή ακούμε απόψεις του φορέα που εκπροσωπεί; Θέλει, πραγματικά, να ξεκαθαρίσει αυτό το θέμα.
Με αφορμή την παρατήρηση του κ. Βαφειαδάκη, ποιος διάλογος για την Παιδεία; Είναι ένα μόνιμο ερώτημα που θα κάνω μονίμως στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Με την τροπολογία που κατατέθηκε αιφνιδιάζεται ένας ολόκληρος κλάδος, που, ουδέποτε, ρωτήθηκε. Αυτό επιβεβαιώνεται κάθε φορά που έχουμε φορείς σε αυτή την Αίθουσα, ότι υπάρχουν ολόκληροι κλάδοι του εκπαιδευτικού συστήματος που ουδέποτε έχουν κληθεί να συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία.
Ο κ. Παϊζης εκπροσωπώντας την ΟΙΕΛΕ και τη ΓΣΕΕ έθεσε ένα πολύ καλό ερώτημα: πότε θα συγκροτηθεί το περίφημο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας για να διαβουλευτεί και να προτείνει λύσεις για τα εκπαιδευτικά προβλήματα της χώρας. Είναι πάρα πολύ καίριο το ερώτημά σας και το καταθέτω για μία δεύτερη φορά. Άρα, η λογική του διαλόγου για την Παιδεία είναι μία εμφανής κοροϊδία και επιτρέψτε μου να σας το πω.
Επιπλέον, μέσα στο κατακαλόκαιρο, το Υπουργείο Παιδείας φέρνει ρυθμίσεις για την Εκπαίδευση. Αιφνιδιάζει τους φορείς και σήμερα λείπει και η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ που δεν παραβρίσκονται, γιατί, προφανώς, οι άνθρωποι έχουν κανονίσει τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Κάποτε θέλω να σας θυμίσω -και όχι στο μακρινό παρελθόν- υπήρχαν καταγγελίες από το ΣΥ.ΡΙΖ.Α και τα συνδικάτα γι’ αυτήν, ακριβώς, την πρακτική, αλλά βλέπετε άλλα μέτρα και άλλα σταθμά.
Θέλω να θέσω μία ερώτηση στον κ. Κουρουτό και θέλω να μου, πραγματικά, να μου πει, εάν θεωρεί ότι ο νόμος της κυρίας Διαμαντοπούλου ο 3848/2010 τους καλύπτει. Θεωρούν ότι μπορούμε να προχωρήσουμε με την εφαρμογή αυτού του νόμου, που τον είδαμε και στην πράξη;
Ερώτηση δεύτερη: είναι δηλωμένη η πρόθεση για την ελεύθερη λειτουργία των σχολείων εκτός υποχρεωτικού προγράμματος. Η διάταξη, όμως, στο άρθρο 28 περιορίζει τη λειτουργία τους ως ολοήμερα με λήψη ειδικής άδειας. Επομένως, με αυτή τη νέα διάταξη επιτρέπεται η ελεύθερη λειτουργία και αξιοποίηση των χώρων των σχολείων εκτός διδακτικού ωραρίου και ημερών, όπως ισχύει σήμερα σε μη διδακτικές δραστηριότητες; Πώς είναι δυνατόν να επιβάλλεται διοριστήριο έγγραφο για μη διδακτικές δράσεις;
Με το νομοσχέδιο που φέρατε διασφαλίζετε τις συμβάσεις εργασίας των εκπαιδευτικών από, τυχόν, μονομερείς ενέργειες του ιδιοκτήτη. Τουλάχιστον, αυτός είναι ο στόχος. Ποιο αντισταθμιστικό μέτρο προβλέπεται, ώστε να μην αναγκάζεται το σχολείο σε κλείσιμο τάξεων στις περιπτώσεις, όπου είτε μειώνεται ο αριθμός των μαθητών, είτε ο εκπαιδευτικός δεν συμπληρώνει ωράριο, που, παρεμπιπτόντως, αμείβεται γι’ αυτό;
Τέλος, μία ερώτηση προς τον Υπουργό. Στο άρθρο 28, παρ. 13, λέτε ότι σε περίπτωση κατάργησης τμημάτων ή τάξεων, ώρες διδασκαλίας κ.λπ. όταν δεν επαρκούν, μπορούν οι εκπαιδευτικοί να καλύψουν το ωράριο τους με ανάθεση ωρών ως υπεύθυνων εργαστήριων, ή διοικητικό έργο, προκειμένου να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο. Ουδείς απολύεται, προφανώς, για το συγκεκριμένο ρόλο.
Η ερώτησή μου είναι, γιατί άραγε να μην ισχύει αυτή η διάταξη και για τους εκπαιδευτικούς του δημόσιου σχολείου. Ξέρετε ότι πρόσφατα το Μάιο, στο νόμο που ψηφίσαμε για την Ερευνα και την Τεχνολογία, ενώ σήμερα επιβάλλετε, κατά κάποιο τρόπο, στα ιδιωτικά σχολεία τη μείωση του ωραρίου των υπευθύνων εργαστήριων, στο νόμο που ψηφίσαμε καταργείτε στα δημόσια σχολεία για το επόμενο έτος. Άρα, δύο μέτρα, δύο σταθμά. Ευχαριστώ πολύ”.
Δείτε το βίντεο με ολόκληρη την ομιλία: