Χαρά Κεφαλίδου: Εντελώς άχρηστη σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας η Τέχνη στη ζωή των μαθητών Λυκείου
Κατάθεση Αναφοράς προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων Αρ.Πρωτ.7554/19.06.2020

Ερώτηση κατάθεσε η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων σχετικά με τον εξοβελισμό των καλλιτεχνικών μαθημάτων από τα ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου. Η καλλιτεχνική εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αποτελεί ουσιαστική ανθρώπινη ανάγκη και πολύτιμο εκπαιδευτικό εργαλείο. 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: «Εντελώς ‘’άχρηστη’’ σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας η Τέχνη στη ζωή των μαθητών Λυκείου»

Με όλα τα κοινοβουλευτικά μέσα που διέθεταν, οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής είχαν ήδη επισημάνει από τις προηγούμενες εβδομάδες – και εν μέσω του σχετικού Πολυνομοσχεδίου – ότι η εκπαιδευτική πολιτική σε σχέση με την Α’ βάθμια και την Β’ θμια εκπαίδευση αποτελεί στην ουσία «καράβι χωρίς πυξίδα». Ο συγκεκριμένος όρος δεν διατυπώθηκε «ελαφρά τη καρδία», καθώς από τα ωρολόγια προγράμματα φαινόταν ότι μαθηματικά οδεύαμε προς τη δραματική μείωση ή και τον εξοβελισμό σειράς μαθημάτων, όπως η Φυσική Αγωγή, η Φυσική, η Βιολογία, τα μαθήματα της τεχνολογίας, οι Πολιτικές & Νομικές Επιστήμες και η Κοινωνιολογία.

Λίγες ημέρες πριν, ωστόσο, με την αιφνιδιαστική  ανακοίνωση του νέου ωρολογίου προγράμματος σπουδών για το Λύκειο, ήρθαν να προστεθούν τα Καλλιτεχνικά και η Μουσική (!), εξέλιξη η οποία αναπόφευκτα προκάλεσε μεγάλη αναταραχή σε μία ακόμη ειδικότητα εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νέο ωριαίο, ημερήσιο πρόγραμμα τα Καλλιτεχνικά εφεξής καταργούνται σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, ενώ καταργούνται ακόμη και ειδικά μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλήνιες Εξετάσεις (!), όπως το Γραμμικό και το Ελεύθερο Σχέδιο.

Δεδομένου ότι η καλλιτεχνική εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ουσιαστική και βαθιά ανθρώπινη ανάγκη και το Κίνημα Αλλαγής είναι αδύνατο να συναινέσει στην απαξίωση και την υποβάθμισή της.

Δεδομένου ότι η κ. Υπουργός Παιδείας στις αρχές του τρέχοντος μηνός, αυτολεξεί, διατείνονταν ότι «ετοιμάζονται από το Ινστιτούτο της Εκπαιδευτικής πολιτικής νέα προγράμματα σπουδών, πάντοτε ακολουθώντας  τη γραμμή της κριτικής σκέψης, της βιωματικής μάθησης, της καλλιέργειας δεξιοτήτων», ενώ κάτι τέτοιο φαίνεται να μην επιβεβαιώνεται με δραματικό τρόπο.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  1. Ποιοι εκπαιδευτικοί λόγοι την οδήγησαν σε μια τέτοια απόφαση, σε σχέση με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου;
  2. Αν προτίθεται να αναγνωρίσει έμπρακτα το λάθος της, τροποποιώντας το «νέο» ωρολόγιο πρόγραμμα της Β’ θμιας εκπαίδευσης και επαναφέροντας στην εκπαιδευτική ύλη του Γενικού Λυκείου τα καλλιτεχνικά μαθήματα;

Οι Ερωτώσες Βουλευτές

Χαρά Κεφαλίδου

Ευαγγελία Λιακούλη