Δήλωση για το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέλεξε εν μέσω πανδημίας και διακοπών Πάσχα να καταθέσει πολυνομοσχέδιο με ποικίλες παρεμβάσεις για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Για άλλη μια φορά απουσιάζει το όραμα και η συνολική στρατηγική. Το νομοσχέδιο έχει τη μορφή διακηρύξεων, παραμένει ατελές με ιδεοληπτικά χαρακτηριστικά.

Τελικά η αναφορά και η επίκληση τίτλων χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο, όπως Εθνικό Απολυτήριο, Τράπεζα Θεμάτων, εισαγωγή καινοτομιών, επιμόρφωση, πρότυπα και πειραματικά σχολεία κλπ., αποδομούν την ουσία των εκπαιδευτικών πολιτικών και δράσεων.

Επισημαίνουμε ότι:
• Δεν μπορεί να υπάρχει εκπαιδευτική πολιτική στο Λύκειο, χωρίς ουσιαστικές ρυθμίσεις για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και ταυτόχρονη αναφορά σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
• Δεν μπορεί να συντηρείται το αποτυχημένο μοντέλο Δημοτικού σχολείου του ΣΥΡΙΖΑ
• Δεν μπορεί να συνεχίζεται η συντεχνιακή πολιτική στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό
• Δεν μπορεί να ζει και να βασιλεύει ο νόμος του κ. Γαβρόγλου για τις δομές και τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών
και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να διακηρύσσει μια κενή περιεχομένου εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, χωρίς ουσιαστικές αλλαγές.

Καλούμε την Υπουργό, να «παγώσει» αυτή τη διαδικασία. Να ξεκινήσει άμεσα έναν ουσιαστικό διάλογο με τα πολιτικά κόμματα, τους επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς της εκπαίδευσης και να καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας μας.