Χαρά Κεφαλίδου: «Ποιο είναι το σχέδιο και η εθνική στρατηγική της Κυβέρνησής σας για τη βελτίωση της Παιδείας στη χώρα μας;»
Κατάθεση Επίκαιρης Ερώτησης προς την Υπουργό Παιδείας Αρ.Πρωτ.442/28.01.2020

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως με θέμα το εθνικό σχέδιο για την Παιδεία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως

Θέμα: «Ποιο είναι το σχέδιο και η εθνική στρατηγική της Κυβέρνησής σας για τη βελτίωση της Παιδείας στη χώρα μας;»

Τον τελευταίο καιρό έχει δει το φως της δημοσιότητας μεγάλος αριθμός μελετών για την ποιότητα της Παιδείας στη χώρα μας, οι οποίες συντείνουν σε ένα και μόνο συμπέρασμα: το εκπαιδευτικό μας σύστημα νοσεί βαθύτατα και δεν μπορεί να ανταποκριθεί με επάρκεια στον ρόλο του να διαπλάθει ενεργούς και σκεπτόμενους πολίτες, ανταποκρινόμενο στις νέες προκλήσεις που γεννά η εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης.

Οι πρόσφατες αυτές μελέτες (ενδεικτικά: ΑΔΙΠΠΔΕ, Ε.Ε., ΟΟΣΑ PISA 2018, ΚΑΝΕΠ, διαNEOσις) επιβεβαιώνουν ότι τα σχολικά αποτελέσματα είναι πενιχρά και η χώρα μας κατέχει χαμηλή θέση στη μέση επίδοση των μαθητών της. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών και να συμβάλει αποφασιστικά στην παραγωγική και κοινωνική ανασυγκρότηση της χώρας μας.

Η κατάργηση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, αποδυνάμωσε τον εθνικό διάλογο, υπονόμευσε τη συναίνεση, ενίσχυσε τον κομματισμό και υποβάθμισε τις παρεχόμενες εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Η διάλυση των δομών διοίκησης της εκπαίδευσης, η κατάργηση των καινοτομιών – του ολοήμερου δημοτικού με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, το «πάγωμα» των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων στο Γυμνάσιο, ο μετασχηματισμός του Γενικού Λυκείου σε φροντιστηριακό προθάλαμο των ΑΕΙ, η κατάργηση οποιασδήποτε μορφής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος – είναι η θλιβερή πραγματικότητα των αποτελεσμάτων της πολιτικής της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Η ενίσχυση των πολιτών με γνώσεις και δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν όλες τις ικανότητες και τις δυνατότητές τους, να συμμετέχουν ενεργά σε έναν όλο και περισσότερο αλληλοσυνδεόμενο κόσμο, σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη Ευρώπη και να αξιοποιήσουν τις ικανότητές τους, ώστε να αποκτήσουν ένα καλύτερο επίπεδο ζωής πρέπει να είναι ο στόχος όλων των υπεύθυνων για τις εκπαιδευτικές πολιτικές κάθε χώρας.

Επιβεβαιώνεται ότι οι εκπαιδευτικές πολιτικές που είναι σε ισχύ, δεν υπηρετούν τον στόχο της ισότιμης πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες εκπαίδευσης. Όπως σημειώνει η Παγκόσμια Τράπεζα στη φετινή έκθεσή της «Learning Poverty», η ανάπτυξη, η πρόοδος και η ευημερία κάθε χώρας εξαρτώνται από τη βελτίωση της ζωής όλων και όχι των λίγων. Η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ. μέχρι σήμερα έχει εξαντλήσει την πολιτική της σε αποσπασματικά θέματα επικοινωνιακού τύπου. Το τελευταίο Νομοσχέδιο που έφερε η Κυβέρνηση της ΝΔ και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν έπεισε για την ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου εθνικού Σχεδίου για την Παιδεία.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Θα προχωρήσει στην επανίδρυση και λειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ);
2. Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει η Κυβέρνησή σας ώστε να διαμορφωθεί μια ενιαία, μακρόπνοη εθνική στρατηγική με στόχο την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών εκπαίδευσης και ισότιμη πρόσβαση για όλους τους πολίτες; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των νομοθετικών πρωτοβουλιών για την υλοποίηση της προαναφερόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου