Υπολειτουργεί το ελληνικό Λύκειο της Νυρεμβέργης λόγω διδακτικών κενών
Κατάθεση Ερώτησης προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Αρ.Πρωτ.2322/03.12.2019

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τα διδακτικά κενά που υπάρχουν στο ελληνικό Λύκειο της Νυρεμβέργης, με αποτέλεσμα ουσιαστικά το σχολείο να υπολειτουργεί. Τα ίδια προβλήματα υπάρχουν και σε άλλα ελληνικά σχολεία της ομογένειας στη Γερμανία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

 Θέμα: «Υπολειτουργεί το ελληνικό Λύκειο της Νυρεμβέργης λόγω διδακτικών κενών»

 Σύμφωνα με δημοσιεύματα παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε ήδη στις αρχές Δεκεμβρίου τα διδακτικά κενά στο ελληνικό Λύκειο της Νυρεμβέργης παραμένουν, με αποτέλεσμα ουσιαστικά το σχολείο να υπολειτουργεί. Από το συνολικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα των 260 ωρών και στις τρεις τάξεις (Α, Β και Γ Λυκείου), οι 87 δεν πραγματοποιούνται και είναι κενές γιατί δεν υπάρχουν καθηγητές. Παρόμοια προβλήματα με κενά αντιμετωπίζει και το ελληνικό γυμνάσιο.

«Το πρόβλημα είναι γνωστό στο Υπουργείο Παιδείας από τις αρχές της χρονιάς. Εκτός από μερικά κενά που καλύψαμε μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, δεν πήραμε ούτε έναν καθηγητή από αυτούς που αποσπάστηκαν από την Ελλάδα. Όχι μόνο στο Λύκειο, αλλά και στο Γυμνάσιο» καταγγέλλει ο Διευθυντής του σχολείου. Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Λυκείου κάνει λόγο για κοροϊδία και μετάθεση ευθυνών, ενώ σημειώνει ότι έχει επικοινωνήσει με τη Διεύθυνση Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Υπουργείο χωρίς όμως να μπορεί κανείς να δώσει μια θετική πληροφορία προς την κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα η άμεση λύση που μπορεί να δοθεί την ύστατη αυτή στιγμή είναι μόνον από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς που είναι διαθέσιμοι στη Νυρεμβέργη, έχουν εργαστεί κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, είναι έμπειροι, γνωρίζουν τις ανάγκες και το σχολείο και θα μπορούσαν να καλύψουν κάποιες από τις κενές ώρες και μάλιστα χωρίς επιμίσθιο, δηλαδή μια λύση που ισοδυναμεί με μηδενική δαπάνη για το ελληνικό κράτος. Στην αρχή της χρονιάς υπήρχαν ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί αλλά οι αποφάσεις για την τοποθέτησή τους έχουν κολλήσει στη γραφειοκρατία του Υπουργείου.

Τέλος, σε συμβολική κατάληψη για τους ίδιους λόγους θα προχωρήσουν αυτήν την εβδομάδα οι μαθητές του Λυκείου της Στουτγάρδης, γεγονός που αποδεικνύει ότι τα προβλήματα της παιδείας των ομογενών στη Γερμανία είναι πολλά και χρήζουν συνολικής αντιμετώπισης, στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για τα θέματα παιδείας, και όχι αποσπασματικών και εμβαλωματικών ενεργειών από τη μεριά του Υπουργείου.

 Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η Υπουργός:

  1. Σε ποιες ενέργειες και με ποιο χρονοδιάγραμμα θα προχωρήσει το Υπουργείο, ώστε να καλυφθούν τα κενά στο ελληνικό σχολείο στη Νυρεμβέργη; Πότε θα εκδοθούν οι αποφάσεις τοποθέτησης των εκπαιδευτικών;
  2. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο, ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο των διδακτικών κενών στο συγκεκριμένο σχολείο αλλά και σε όλα τα ελληνικά σχολεία της ομογένειας στη Γερμανία;
  3. Με δεδομένο ότι ειδικά τα τελευταία χρόνια, λόγω του brain drain, έχουν μεταναστεύσει στη Γερμανία χιλιάδες νέοι άνθρωποι και αυξάνονται συνεχώς οι εκπαιδευτικές ανάγκες για τους ελληνόπαιδες σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει το Υπουργείο σας προκειμένου να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες και να ενισχυθούν τα ελληνικά σχολεία της ομογένειας;
  4. Σκοπεύει το Υπουργείο σας να εντάξει στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία τα θέματα εκπαίδευσης του απόδημου ελληνισμού;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου