Οργή και αγανάκτηση από τους 44 Διευθυντές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
Κατάθεση Ερώτησης προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Ερώτηση

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Γαβρόγλου

Θέμα: «Οργή και αγανάκτηση από τους 44 Διευθυντές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας»

Τραγική είναι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) της χώρας. Σε επιστολή τους προς το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας) 44 Διευθυντές των ΣΔΕ ανέδειξαν τα τεράστια λειτουργικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και σταδιακά τα οδηγούν στην απαξίωση και τον αφανισμό. Η απάντηση που έλαβαν από το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. συνιστά απόλυτο εμπαιγμό και προσβολή της νοημοσύνης τους όπως οι ίδιοι οι Διευθυντές τονίζουν. Τα ίδια προβλήματα που πλήττουν τον σημαντικό θεσμό των ΣΔΕ, αντιμετωπίζουν και τα Δημόσια ΙΕΚ.

Με νέα κοινή επιστολή τους, αυτή τη φορά προς τον ίδιο τον Υπουργό Παιδείας, αφού τον ενημέρωσαν για τον παραπάνω εμπαιγμό του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. , οι Διευθυντές τον καλούν να δώσει συγκεκριμένες και ουσιαστικές λύσεις στα προβλήματα χρηματοδότησης των ΣΔΕ ώστε να ομαλοποιηθεί η δύσκολη κατάσταση που επικρατεί. Επίσης, με δεύτερη επιστολή τους προς τη διοίκηση του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., κάνουν λόγο για «συντακτικά τεχνάσματα του Ιδρύματος προκειμένου να αποφύγει να απαντήσει έστω και σε ένα από τα ερωτήματα που τέθηκαν».

Τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΣΔΕ είναι:

– Στελέχωση: τη σχολική χρονιά 2016-2017 οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτές έφτασαν στα Σχολεία τον Μάιο (!), ενώ πέρσι η διαδικασία ξεκίνησε τον Ιανουάριο και ολοκληρώθηκε σε κάποια σχολεία τον Απρίλιο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη σχολική χρονιά 2016-2017 σε πολλά σχολεία εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι να υποχρεωθούν σε προσέλευση τα Σάββατα και όλο τον Ιούλιο προκειμένου να καλύψουν τις διδακτικές ώρες που χάθηκαν. Για τους εκπαιδευόμενους, που συνήθως εργάζονται σε εποχικές δουλειές, αυτό αποτέλεσε τεράστιο πλήγμα αναιρώντας τον κοινωνικό χαρακτήρα των ΣΔΕ. Για τους εκπαιδευτικούς πάλι δεν υπήρξε πρόβλεψη για αποζημίωση, λόγω της μη χρήσης της καλοκαιρινής άδειας, κάτι που εγείρει ζήτημα νομιμότητας

– Χρηματοδότηση των ΣΔΕ: τα Σχολεία έμειναν εδώ και 1,5 χρόνο με ελλιπή ή και χωρίς καθόλου χρηματοδότηση ακόμα και για βασικές δαπάνες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία τους, όπως είναι η γραφική ύλη και η καθαριότητα

– Προμηθευτές: αρκετοί δεν έχουν εξοφληθεί ακόμη και για προμήθειες μέσω εθνικών πόρων που αφορούν στο σχολικό έτος 2015-2016. Άλλοι πάλι περίμεναν δυο χρόνια προκειμένου να πληρωθούν για τις υπηρεσίες τους

Σε συνέχεια των ανωτέρω θέτουμε εκ νέου τα ερωτήματα των 44 Διευθυντών των ΣΔΕ της χώρας με την ελπίδα να λάβουν επιτέλους συγκεκριμένες απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας.

Ως εκ τούτου ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Έχοντας υπόψη ότι οι διαγωνισμοί (και ειδικά οι πανελλαδικοί) χρειάζονται ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα για να πραγματοποιηθούν μέχρι να οριστεί οριστικός ανάδοχος, πότε υπολογίζετε να έχουν στη διάθεση τους τα ΣΔΕ τα απαραίτητα υλικά και υπηρεσίες;
  • Πότε ακριβώς θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την Καθαριότητα και πότε θα έρθουν τα συνεργεία καθαρισμού στα ΣΔΕ που λειτουργούν σε αυτόνομα κτήρια;
  • Ποιες είναι οι λύσεις/ τρόποι που το Υπουργείο προτείνει ώστε να καθαρίζονται τα ΣΔΕ μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και την πρόσληψη των καθαριστών;
  • Είναι ενήμερο το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Υγείας και σύμφωνο με τη λειτουργία Δημόσιων Σχολείων χωρίς τη διασφάλιση εκ των προτέρων τρόπων καθαριότητας;
  • Ποιος έχει την ευθύνη για οποιοδήποτε θέμα υγείας προκύψει από την έλλειψη καθαριότητας στα ΣΔΕ;
  • Πότε θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για έντυπη/ γραφική ύλη και πότε θα παραληφθεί η γραφική ύλη για το σχολικό έτος 2018-19;
  • Αντίστοιχα πότε θα ολοκληρωθούν οι υπόλοιποι διαγωνισμοί που αφορούν: εργαστηριακά υλικά, συμμετοχή σε εξετάσεις Πιστοποίησης Η/Υ, εκπαιδευτικές μετακινήσεις, είδη φαρμακείου, είδη καθαρισμού, εμπλουτισμός βιβλιοθήκης;
  • Θα αποδοθούν αθροιστικά τα ποσά για το διάστημα που έχει χαθεί -ήδη διανύουμε τον τελευταίο μήνα του Α’ τριμήνου- ή θα γίνει πάλι περικοπή αυτών;
  • Υπάρχουν κονδύλια για δαπάνες που αφορούν τη συντήρηση φωτοτυπικών μηχανημάτων/ καυστήρα/ συναγερμών και κλιματιστικών, δεδομένου ότι σε κάποια σχολεία αυτός είναι ο μόνος τρόπος θέρμανσής τους;. Ποια είναι τα ποσά που προβλέπονται για τις παραπάνω δαπάνες;
  • Υπάρχει δυνατότητα να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση σε κάθε ΣΔΕ για να καλυφθούν οι άμεσες ανάγκες (απαραίτητη γραφική ύλη, χαλασμένοι υπολογιστές, καμένες λάμπες βιντεοπροβολέων, προβληματικοί εκτυπωτές και φωτοτυπικά κτλ);
  • Πότε προγραμματίζετε να προχωρήσει η προκήρυξη για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία μέχρι την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς;
  • Ποιος είναι ο σχεδιασμός για τα οικονομικά της σχολικής χρονιάς 2019-2020, σε συνάρτηση με τη λήξη του προγράμματος ΕΣΠΑ;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Χαρά Κεφαλίδου

Λεωνίδας Γρηγοράκος

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

Αχμέτ Ιλχάν