Συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή, η Επίκαιρη Ερώτηση της Χαράς Κεφαλίδου, βουλευτού Δράμας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, για τον αποκλεισμό και την απομόνωση του νομού Δράμας. Παραμένει χωρίς σύνδεση με την Εγνατία Οδό και εκτός της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Η βουλευτής κατά τη συζήτηση τόνισε ότι παρά τις πολλές και επαναλαμβανόμενες κυβερνητικές υποσχέσεις και δεσμεύσεις τόσο του Πρωθυπουργού, όσο και του αρμόδιου Υπουργού, κανένα από τα τρία έργα δεν έχει δρομολογηθεί και η Δράμα συνεχίζει να είναι ο μοναδικός νομός στη Βόρεια Ελλάδα που είναι απομονωμένος και αόρατος από την κυβέρνηση.
Σε συνέχεια της απάντησης του αρμόδιου Υφυπουργού Υποδομών, σε κλίμα προεκλογικών εξαγγελιών, ότι ο άξονας Δράμας-Αμφίπολης θα γίνει με ΣΔΙΤ, χωρίς διόδια, με κόστος 270 εκ. ευρώ και αφού περάσει την επόμενη Τετάρτη και εγκριθεί από τη διυπουργική επιτροπή, θα δημοπρατηθεί εντός του καλοκαιριού, η βουλευτής σχολίασε ότι: «Το επιτελικό Κράτος που με πολλές ελπίδες είχε εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός,-με ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών-, πέρασε από το νομό Δράμας μόνο για επισκέψεις, χειραψίες, εγκαίνια και υποσχέσεις και μετά έγινε αόρατο!»
Και κατέληξε λέγοντας: «Όταν περάσετε από την Δράμα, όποτε και αν γίνουν οι εκλογές, να είστε προετοιμασμένοι. Έχετε εξαντλήσει την υπομονή και το φιλότιμο των Δραμινών. Παραδεχτείτε τουλάχιστον την τραγική ασυνέπειά σας, ζητήστε κανένα συγνώμη. Εμείς πλέον τις εξαγγελίες σας θα τις πιστέψουμε μόνο αν τις δούμε να υλοποιούνται. Σε κάθε περίπτωση ας γίνει επιτέλους το έργο και ας έχουμε εμείς το ρόλο της “βουκέντρας”».
Ακολουθεί ολόκληρη η συζήτηση εδώ:
ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, επιτέλους βρισκόμαστε και χαίρομαι για την παρουσία σας σήμερα εδώ διότι στο Υπουργείο σας στάθηκε αδύνατο παρ’ όλες τις προσπάθειες που έκανα να σας συναντήσω.
Θα μιλήσουμε λοιπόν για τρία έργα που ταλαιπωρούν τα τελευταία δέκα χρόνια τον Νομό μας. Είναι ο περίφημος οδικός άξονας Δράμας-Αμφίπολης, Δράμας-Καβάλας και η σιδηροδρομική Εγνατία.
Θα ξεκινήσω με τον άξονα Δράμα-Αμφίπολη. Ήταν Ιούνιος του 2019, ήταν προεκλογική περίοδος, ο Πρωθυπουργός τότε ως Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης έκανε περιοδεία στον Νομό και δήλωνε για άλλη μια φορά τη δέσμευσή του για την υλοποίηση αυτού του οδικού άξονα Δράμας-Αμφίπολης. Είχε προηγηθεί το 2018 η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου ο κ. Μητσοτάκης είχε ενημερωθεί και μάλιστα είχε εντάξει στο πρόγραμμα για τις υποδομές της Νέας Δημοκρατίας αυτήν την περίφημη άρση απομόνωσης του Νομού Δράμας και το έργο αυτό είχε κατοχυρωθεί ως μία μεγάλη δέσμευση-υποχρέωση από τη μεριά της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας κατατάσσοντας το στα εθνικά έργα.
Φτάσαμε λοιπόν Σεπτέμβρη του 2019, δύο μήνες Κυβέρνηση, 84η ΔΕΘ και ο κύριος Πρωθυπουργός επαναλαμβάνει ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό από το βασικό στοίχημα να ολοκληρωθούν οι κάθετοι άξονες που συνδέουν με την Εγνατία Οδό.
Και μάλιστα, δεσμεύτηκε ότι σε δεκαοκτώ μήνες, εφόσον υπάρχει η μελέτη, θα δημοπρατηθεί.
Φτάνουμε στις 5 Μαρτίου του 2021. Ο Υπουργός Υποδομών, ο κ. Καραμανλής, δηλώνει ότι εντός του έτους αρχίζουν οι εργασίες στον κάθετο άξονα και ότι η Κυβέρνηση θα προτείνει την ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Θέλω να σας πω ότι για λόγους κυρίως προσωπικής σοβαρότητας, εξήντλησα κάθε περιθώριο και στο να σας συναντήσω και στο να κάνω αυτή την επίκαιρη ερώτηση, έχοντας καταθέσει σωρεία γραπτών ερωτήσεων.
Έχει περάσει μια κυβερνητική θητεία, κύριε Υφυπουργέ και σύντομα κάποια στιγμή, θα έχουμε και εκλογές. Και το έργο της Κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την άρση της απομόνωσης της Δράμας είναι μηδέν.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Και συνεχίζω. Δεσμεύσεις, δεσμεύσεις από όλους, από τον Πρωθυπουργό, από τους συναρμόδιους Υπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, όλο το πολιτικό προσωπικό. Είμαστε ο μοναδικός νομός στη Βόρεια Ελλάδα που ακόμη δεν έχει σύνδεση με την Εγνατία Οδό. Για έναν ανεξήγητο -θα μου πείτε εσείς- λόγο παραμένουμε απομονωμένοι και αόρατοι όχι μόνο από τη δική σας Κυβέρνηση, αλλά και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Και αυτή η πολυπόθητη υπόσχεση έχει τελικά γίνει όνειρο θερινής νυκτός και όλα αυτά είναι εις βάρος της ανάπτυξης της περιοχής σε όλα τα επίπεδα, οικονομικής, επιχειρηματικής, κοινωνικής, πολιτιστικής, πολιτισμικής.
Λοιπόν, το δεύτερο και βασικό είναι ο οδικός άξονας που σας έχω πει Καβάλας-Δράμας, που συνδέει όλες αυτές τις περιοχές -Δράμα, Καβάλα, Σέρρες- μέσω του Προμαχώνα με τη Βουλγαρία. Αυτό αφορά την Περιφέρεια, για να μην έχετε θέματα. Σας το λέω απλώς για να ξέρετε. Και αυτό είναι σε φάση ύπνωσης. Μιλάμε για ένα πολύ μικρό τμήμα μόλις οκτώ χιλιομέτρων από τα τριάντα.
Και φυσικά, πάμε στο κερασάκι στην τούρτα, που είναι η περίφημη Σιδηροδρομική Εγνατία, όπου, μετά από εκατόν τριάντα χρόνια που η Δράμα είχε σύνδεση απευθείας με τη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη, είναι και πάλι εκτός. Είναι εκτός και δυστυχώς, πρέπει να σας πω ότι δεν είναι μόνο ότι στα μεγάλα έργα είμαστε εκτός, αλλά δεν έχει πέσει ούτε ένα ευρώ για τη συντήρηση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου. Και όλα αυτά θα δημιουργήσουν ένα αποτέλεσμα τραγικό. Όποιος Δραμινός θέλει να ταξιδέψει, θα πηγαίνει μέσω Ξάνθης ή μέσω Αμφίπολης.
Και φυσικά, δεν μιλάω καθόλου για το εμπορευματικό και το επιχειρηματικό κομμάτι. Για ποια ανταγωνιστικότητα να μιλήσει κανείς;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος): Ευχαριστούμε, κυρία συνάδελφε.
ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ: Η ερώτηση, λοιπόν, είναι: Χρονοδιάγραμμα για την Αμφίπολη, χρηματοδότηση και κόστος του έργου. Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος): Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Αγαπητή κυρία Κεφαλίδου, διάβασα πολύ προσεκτικά την ερώτησή σας και επιτρέψτε μου, πριν σας απαντήσω στο κυρίως θέμα, να αναφερθώ σε κάποια ζητήματα που τα αποτυπώνετε στην ερώτησή σας.
Γνωρίζετε -και το αναφέρατε- ότι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο Κώστας Καραμανλής, έχει αναφέρει πολλές φορές μια νέα πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί στις δημόσιες υποδομές της χώρας, καλώς ή κακώς. Νομίζω ότι καλώς είναι, γιατί όλοι στα μεγάλα έργα υποδομής θα πρέπει να συμφωνούμε, να ομονοούμε και να προχωρούμε μπροστά ότι αυτή τη στιγμή η Κυβέρνησή μας, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει δημοπρατήσει έργα 8 δισεκατομμυρίων εντός μιας τριετίας -και θέλω να αντιληφθείτε αυτό, τι σημαίνει εντός μιας τριετίας- και έχουμε συμβασιοποιήσει αυτή τη στιγμή περίπου 3,5 δισεκατομμύρια.
Αυτό έρχεται μετά από μια δεκαετή, ουσιαστικά, υποεπένδυση, η οποία έχει γίνει στον χώρο των υποδομών και βάζει τη χώρα μας αυτή τη στιγμή σε μια νέα εποχή, στην οποία ασφαλώς όχι μόνο δεν υπάρχουν αποκλεισμοί και διακρίσεις, αλλά υπάρχει ένα ρεαλιστικό σχέδιο, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ένα σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας.
Να έρθω σε αυτά που μας ρωτήσετε, γιατί ουσιαστικά η ερώτησή σας έχει δύο σημαντικότατα σκέλη, την οδική και τη σιδηροδρομική σύνδεση του Νομού Δράμας.
Να ξέρετε ότι στον σχεδιασμό και στον προγραμματισμό του Υπουργείου μας υπάρχουν σε εξέλιξη και τα δύο ζητούμενα και για τον οδικό άξονα Δράμας-Αμφίπολης που θα συνδέει τη Δράμα με την Εγνατία. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι το έργο αυτό, όπως σωστά προαναφέρατε, εξαγγέλθηκε από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και δική μου τότε, ως Γενικού Γραμματέα Υποδομών και ανακοινώσαμε στη Θεσσαλονίκη ότι θα το υλοποιήσουμε μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Κατόπιν, χαρακτήρισε ο Υπουργός, τον Ιούλιο του 2021, το έργο αυτό ως εθνικού επιπέδου και στη συνέχεια, προχωρήσαμε τις απαραίτητες διαδικασίες για την ωρίμανση του έργου αυτού.
Είμαστε περήφανοι για δύο πράγματα: Πρώτον, διότι προχωράμε ένα πολύ ουσιαστικό έργο -και θα αναφερθώ αναλυτικά σε αυτό το έργο- αλλά και γιατί καταφέραμε, ουσιαστικά μέσα από μια σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, να υλοποιήσουμε έργα τα οποία δυστυχώς -και έπρεπε να το γνωρίζετε και εσείς- δεν είχαν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Έτσι, λοιπόν, σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι η πρόταση υπαγωγής του οδικού άξονα Δράμα-Αμφίπολη, με προϋπολογισμό 270 εκατομμύρια, έχει ήδη κατατεθεί στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ από τις αρχές Μάη και την Τετάρτη, μεθαύριο λοιπόν, το έργο αναμένεται να εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή και εντός του καλοκαιριού θα το δημοπρατήσουμε.
Βέβαια, θα ήθελα να τονίσω σε αυτό το σημείο ότι το έργο αυτό περιλαμβάνει την αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδούς, αλλά και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος Παλαιοκώμη-Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη-Δράμα, συνολικού μήκους σαράντα τριών χιλιομέτρων.
Συγκεκριμένα, αν μου επιτρέπετε, κύριε Πρόεδρε, κάποια χαρακτηριστικά να δώσω, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο, με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου δεκατριάμισι χιλιόμετρα και θα κατασκευάσουμε και περίπου εικοσιεννιάμισι χιλιόμετρα νέα. Τα δεκαεξίμισι από αυτά θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτη Σερρών και τα υπόλοιπα δεκατρία αφορούν στην κατασκευή του τμήματος Δράμα-Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας.
Το σημαντικότερο είναι ότι το έργο, αφού θα έχει μια τριετή κατασκευαστική περίοδο, θα περιλαμβάνεται σε αυτό και η συντήρηση και η λειτουργία του για είκοσι επτά χρόνια, χωρίς -το επαναλαμβάνω, χωρίς- την επιβολή διοδίων, αποτελώντας ουσιαστικά για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και της Δράμας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής τη συντομότερη έξοδο προς τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη χώρα μέσω της Εγνατίας Οδού, μειώνοντας ουσιαστικά τον χρόνο για να φτάσει κάποιος στη Θεσσαλονίκη και για επιβατικά και για βαρέα οχήματα κατά περίπου τριάντα λεπτά.
Αντίστοιχα, για την υφιστάμενη χάραξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης, η οποία συνδέει τη Δράμα και με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και με την Αλεξανδρούπολη, δεν πρόκειται να καταργηθεί η λειτουργία της χάραξης και δεν πρόκειται να επηρεαστεί από τη χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Αντιθέτως -γιατί και αυτό θα πρέπει να το γνωρίζουν οι κάτοικοι και οι πολίτες της Δράμας- περιλαμβάνεται στον προγραμματισμό των έργων που εντάχθηκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης και πρόκειται και αυτή να αναβαθμιστεί μέσω πόρων που έχουμε εξασφαλίσει με μια σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ουσιαστικά αποτελώντας τη χρηματοδοτική συμβολή που θα βάλει το ελληνικό Δημόσιο σε ένα ΣΔΙΤ το οποίο έχουμε εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Αντιλαμβάνομαι το ενδιαφέρον σας και αντιλαμβάνομαι και την αγωνία σας, αλλά είμαστε εδώ πέρα για να απαντήσουμε σε ό,τι ερώτημα έχετε και όποια απορία υπάρχει, ώστε να ξεδιαλύνουμε το πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα υποδομής σε όλη τη χώρα.
Σας ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος): Κυρία συνάδελφε, έχετε τον λόγο.
ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Σας άκουσα με πολύ μεγάλη προσοχή και ενδιαφέρον, κύριε Υφυπουργέ.
Θέλω, ξεκινώντας, να κάνω δύο ερωτήσεις, γιατί μπορεί να μην έχω αποσαφηνίσει σωστά τα όσα λέτε. Μιλάτε για ΣΔΙΤ χωρίς διόδια. Τι κίνητρο έχει ο ιδιώτης κατασκευαστής να έρθει να χρηματοδοτήσει ένα έργο χωρίς διόδια και για τι περίοδο σκέφτεστε να υπάρχουν χωρίς διόδια; Οι συντηρήσεις πώς θα γίνονται; Θα τα αναλάβει το Υπουργείο;
Μιλάτε για τη Σιδηροδρομική Εγνατία και λέτε ότι είναι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Η ερώτηση είναι σαφέστατη: Στον σχεδιασμό της Σιδηροδρομικής Εγνατίας η Δράμα είναι προορισμός; Θα περνάει η Σιδηροδρομική Εγνατία από την πόλη της Δράμας. Αυτό αλλάζει πάρα πολύ τα δεδομένα.
Εάν μου πείτε ότι θα υπάρχει παράκαμψη που θα πηγαίνουμε μέσω Τοξότη, μέσω Αμφίπολης, είναι άλλη ιστορία. Θέλω να μας το αποσαφηνίσετε και επειδή είναι πολύ ωραία αυτά που ακούμε, αλλά ακούγονται στο δικό μου μυαλό ως δικαιολογίες τα όσα έχετε παραθέσει για τη μη υλοποίηση ούτε ενός -όπως σας το λέω, ούτε ενός- έργου στο τέλος της κυβερνητικής θητείας σας. Όσες δεσμεύσεις και αν έχει πάρει η Κυβέρνηση, όσες δεσμεύσεις και αν έχουν ακουστεί εδώ μέσα από τους Υπουργούς, είναι υποσχέσεις οι οποίες έχουν μείνει στην προσπάθεια της ωρίμανσης, σάπισαν στα συρτάρια σας από το περίμενε και από τις δεσμεύσεις που ακούμε.
Και θέλω να σας πω –το αντιλαμβάνεστε και εσείς- ότι αυτά που ακούμε, όλα όσα λέτε και όλα όσα δεν έχετε κάνει απ’ αυτά που είχατε δεσμευθεί αφήνουν την Κυβέρνηση πολλαπλά εκτεθειμένη, πρώτον, γιατί οι υποσχέσεις που δόθηκαν είναι εντελώς πομφόλυγες και οι ελπίδες των Δραμινών για υλοποίηση έστω και ενός βασικού έργου μέσα στην περίοδο 2020-2021, όπως είχατε πει, διαψεύστηκαν για πολλοστή φορά. Δεύτερον, οι δε παραλείψεις και η αδιαφορία σας για το νομό, για τους πολίτες, για τις επιχειρήσεις είναι κάτι μοναδικό, ενώ την ίδια τη στιγμή τι βλέπουμε; Βλέπουμε εξαγγελίες σε όλη την Ελλάδα και μάλιστα εξαγγελίες για έργα 8 δισεκατομμυρίων. Και σας ερωτώ: Ούτε ένα 2% δεν περίσσεψε για τη Δράμα;
Είπατε ότι το έργο Δράμα – Αμφίπολη είναι 270 εκατομμύρια. Ούτε αυτό δεν υπάρχει για το Νομό Δράμας;
Και επιτρέψτε μου και κάτι τελευταίο. Πίνετε τα κρασιά μας. Δοκιμάζετε τα καταπληκτικά delicatessen που έχουμε. Έρχονται τα μάρμαρα στην Αθήνα. Έχετε σκεφτεί πώς γίνονται όλα αυτά; Έχετε σκεφτεί μέσα από τι δρόμους γίνονται αυτές οι μεταφορές; Αναρωτηθήκατε πώς φτάνουν; Και ζητάμε ανάπτυξη;
Και αν δεν περίσσεψε ούτε ένα ευρώ για να γίνουν τα μεγάλα έργα, θέλω να πω ότι εδώ δεν υπάρχει κονδύλι ούτε για φωτισμό, για διαπλάτυνση, για σήμανση, για εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος δικτύου. Ξέρετε ποια είναι η ερώτηση που κάνουν μεταξύ τους οι Δραμινοί; Εάν κάποιος έρθει σούρουπο και περάσει μετά το Στρυμόνα, αναρωτιούνται εάν θα βρει τη Δράμα ή εάν θα καταλήξει κάπου αλλού. Γιατί; Γιατί μετά τον κόμβο, στα εκατό μέτρα, δεν υπάρχει ούτε καν σήμανση ότι πάει στη Δράμα κάποιος.
Επιτρέψτε μου να σας πω, λοιπόν, για να μην αρχίσουμε την κολοκυθιά ποιος φταίει -φταίει ο δήμος, φταίει η περιφέρεια;-, όλα αυτά υποτίθεται ότι ήρθε το έξυπνο επιτελικό κράτος για να τα λύσει. Και το έξυπνο επιτελικό κράτος για τη Δράμα είναι εντελώς αόρατο. Εμείς θεωρούμε ότι θα έπρεπε να ρυθμίζει, να συνδράμει, να παρεμβαίνει όπου χρειάζεται και εκεί πρέπει να ρίξει όλο της το βάρος η Κυβέρνηση, εκεί όπου οι υπηρεσίες παίζουν την κολοκυθιά. Και αυτό, δυστυχώς, που ήταν μια πολύ μεγάλη φιλοδοξία του Πρωθυπουργού, ως σκεπτικό τουλάχιστον, έμεινε μόνο στα χαρτιά. Για το Νομό Δράμα δε, πέρασε μόνο με επισκέψεις, με εγκαίνια, με χειραψίες, με υποσχέσεις και έμεινε απολύτως αόρατο. Αυτό είναι αόρατο, το επιτελικό σας κράτος και όχι ο Νομός Δράμας, ούτε οι πολίτες του.
Η Δράμα, λοιπόν, σας λέω ότι είναι παρούσα. Ο δραμινός λαός παρακολουθεί, κρίνει και θα σας δώσω και μια φιλική συμβουλή: Όποτε και αν γίνουν οι εκλογές, όποτε περάσετε από τη Δράμα, μην υποσχεθείτε τίποτα, γιατί πλέον δεν έχετε πρόσωπο, γιατί πλέον έχει εξαντληθεί και η υπομονή, αλλά και το φιλότιμο των Δραμινών. Τουλάχιστον, παραδεχτείτε ότι είστε τραγικοί ασυνεπείς και ζητήστε ένα συγγνώμη από τον κόσμο αυτής της περιοχής, που τόσα χρόνια και επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ελπίζοντας ότι η δική σας Κυβέρνηση θα κάνει κάτι διαφορετικό, δεν είδε έργο να γίνεται στην περιοχή.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος): Κυρία συνάδελφε, σας ευχαριστούμε. Συνεχίζουμε με τη δευτερολογία του Υπουργού. Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Κυρία Κεφαλίδου, νιώθω ότι δεν με ακούσατε.
ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ: Με χαρά να σας ξανακούσω.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Νιώθω ότι δεν με ακούσατε. Να τα ξαναεπαναλάβω, όμως, για να είναι ξεκάθαρα μεταξύ μας τι ακριβώς είπαμε και τι ακριβώς λέμε. Είπαμε ότι την Τετάρτη θα περάσουμε διυπουργική επιτροπή, ΣΔΙΤ, οπότε θα έχουμε έγκριση του κομματιού Δράμα – Αμφίπολη. Πρώτο είναι αυτό. Εντός του καλοκαιριού το δημοπρατούμε. Εάν για εσάς αυτό είναι απολύτως τίποτα, το αντιλαμβάνομαι. Για εμάς, όμως, είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό και για τους Δραμινούς είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Επιτρέψτε να σας πω ότι μιλάτε σε έναν άνθρωπο ο οποίος ξέρει πάρα πολύ καλά εκεί την περιοχή. Την έχω περάσει πάρα πολλές φορές και έχω οδηγήσει και τη γνωρίζω πάρα πολύ καλά.
ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ: Μην απολογείστε, κύριε Υπουργέ.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Δεν χρειάζεται να απολογούμαι. Πραγματικά, να απολογούμαστε γιατί λύνουμε ζητήματα ετών; Εγώ δεν χρειάζεται να απολογούμαι, ούτε και η Κυβέρνησή μας χρειάζεται να απολογείται. Χρειάζεται να απολογούνται όλοι αυτοί που τόσα χρόνια έδιναν υποσχέσεις και δεν έκαναν πραγματικά τίποτα. Σας είπα ποιο είναι το χρονοδιάγραμμά μας για το Δράμα – Αμφίπολη. Σας ανέφερα και σας ανέλυσα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου και σας είπα όλη την πραγματικότητα. Αυτή είναι.
ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ: Δέκα φορές τα αλλάξατε. Μία ήταν ευρωπαϊκό, μία ήταν από το Ταμείο Ανάκαμψης και τώρα ΣΔΙΤ.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Πάμε τώρα στο δεύτερο ζήτημα. Σας είπα πως, πρώτον, δεν θα καταργήσουμε την υφιστάμενη χάραξη Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης, η οποία συνδέει τη Δράμα. Το είπα ξεκάθαρα αυτό το πράγμα. Δεν θα την καταργήσουμε και μάλιστα σας είπα -γιατί συγχέετε δύο διαφορετικά πράγματα- ότι έχουμε φροντίσει μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης να χρηματοδοτήσουμε τη χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού Δημοσίου μέσα από πόρους που εξασφαλίσαμε από το Ταμείο Ανάκαμψης για την υπάρχουσα γραμμή, για την υφιστάμενη γραμμή. Άρα, αυτό είναι το πρώτο κομμάτι.
Το δεύτερο είναι ότι μέσα από πόρους που έχουμε εξασφαλίσει από το CEF θα χρηματοδοτήσουμε την σιδηροδρομική Εγνατία. Φτάνει;
ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ: Δεν μας περιλαμβάνει.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Μισό λεπτό. Θα τα πούμε όλα, μην βιάζεστε.
ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ: Καθόλου.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Έχουμε ήδη προβλέψει την κάθετη σύνδεση από την Αμφίπολη στο σταθμό της Νέας Ζίχνης, ώστε να εξυπηρετείται και η Δράμα. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Άρα, όποιος ξέρει εκείνη την περιοχή αντιλαμβάνεται ότι θα υπάρχει και σιδηροδρομική σύνδεση με την υπάρχουσα, με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή και θα προβλέπουμε δύο πράγματα: Πρώτον, την κάθετη σύνδεση για να συνδεθείτε με τη σιδηροδρομική Εγνατία και την οδική σύνδεση. Και αυτό σας λέμε ότι θα κάνουμε για την οδική σύνδεση και χωρίς διόδια. Έρχεστε εδώ και μας εγκαλείτε για το πώς θα πληρώσουμε. Από πληρωμές διαθεσιμότητα. Θα αναλάβει το ελληνικό Δημόσιο να κάνει πληρωμές διαθεσιμότητας, γιατί πιστεύουμε ότι όντως σε αυτή την περιοχή έπρεπε να έχουν γίνει πολύ περισσότερα και οι αναπτυξιακές προοπτικές που έχει η Δράμα όντως είναι πολύ μεγάλες. Γι’ αυτό έρχεται η Κυβέρνησή μας και ο ίδιος ο Υπουργός, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά αυτή την περιοχή, αυτός είναι ο τόπος καταγωγής του, εκεί πολιτεύεται -η Πρώτη Σερρών είναι ουσιαστικά στο υπογάστριο της Δράμας- και λύνει ζητήματα ετών.
Αυτή είναι η πραγματικότητα, κυρία Κεφαλίδου. Πραγματικά, όποτε θέλετε, να σας αναλύσουμε ό,τι χρειάζεται. Όλα υπάρχουν ξεκάθαρα και φανερά. Άλλωστε, σε λίγες μέρες θα δείτε όλα. Θα δείτε και την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, θα δείτε και τη δημοπράτηση του έργου για την οδική σύνδεση. Τα λόγια, όταν είναι λόγια, φαίνονται. Εμείς εδώ μιλάμε με έργα.
Σας ευχαριστώ πολύ.
ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ: Μην κάνετε εξαγγελίες σαν να είστε ακόμα σε προεκλογική περίοδο, είστε Κυβέρνηση!
Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ:
Δείτε και τη σχετική ανάρτηση στο www.kinimaallagis.gr.