Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή για τον αποκλεισμό και την απομόνωση της Δράμας λόγω της μη σύνδεσης του νομού με την Οδική Εγνατία, τον κάθετο άξονα Ε61 με την Καβάλα και τη Σιδηροδρομική Εγνατία.
Η βουλευτής επισημαίνει ότι παρά τις πρόσφατες υποσχέσεις της κυβέρνησης, η Δράμα συνεχίζει να είναι ο μοναδικός νομός στη Βόρεια Ελλάδα που παραμένει απομονωμένος και αόρατος με καταστροφικές συνέπειες για την οικονομική, επιχειρηματική, κοινωνική, πολιτιστική και πολιτισμική ανάπτυξη της περιοχής.
Τέλος η βουλευτής ρωτά τον υπουργό, πότε επιτέλους θα περιληφθεί στον προγραμματισμό του υπουργείου και με ποια διαδικασία και ποια χρηματοδότηση (ΣΔΙΤ, Ευρωπαϊκά Κονδύλια, κονδύλια από Ταμείο Ανάκαμψης ), έστω κι ένα από τα έργα που κατά καιρούς είχαν εξαγγελθεί για τη σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία οδό.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή
Θέμα: Αποκλεισμός και απομόνωση του Ν. Δράμας χωρίς σύνδεση με την Εγνατία Οδό και εκτός της Σιδηροδρομικής Εγνατίας
Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιοδείας στη Δράμα τον Μάιο 2019, ως αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο νυν πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε για την υλοποίηση του έργου του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης: «Είχα δεσμευτεί από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (2018) και έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα για τις υποδομές που έχουμε ανακοινώσει για την άρση της απομόνωσης της Δράμας. Το έργο Εγνατία – Δράμα, μέσω Αμφίπολης είναι ένα έργο, το οποίο θα δρομολογηθεί από την επόμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Αποτελεί δέσμευσή μου».
Τον Σεπτέμβριο του 2019 στην 84η ΔΕΘ ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του ανέφερε: «Στο μέτωπο των οδικών υποδομών βασικό στοίχημα είναι η ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας Οδού. Ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης – Εγνατίας έχει μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών».
Ο δε αρμόδιος Υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής στις 5 Μαρτίου 2021 δήλωσε ότι «εντός του έτους αρχίζουν οι εργασίες στον κάθετο άξονα Εγνατίας Οδού Δράμα- Αμφίπολη» και ότι «η κυβέρνηση θα προτείνει την ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης». (https://m.naftemporiki.gr/story/1699607/k-karamanlis-entos-2021-oi-ergasies-ston-katheto-aksona-egnatias-odou-drama-amfipoli)
Παρά τις πολλές υποσχέσεις η Δράμα συνεχίζει να είναι ο μοναδικός νομός στη Βόρεια Ελλάδα που, για έναν ανεξήγητο λόγο, παραμένει απομονωμένος και αόρατος από τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών, χωρίς την πολυπόθητη και πολύ υπεσχημένη σύνδεσή της με την Εγνατία Οδό, με καταστροφικές συνέπειες για την οικονομική, επιχειρηματική, κοινωνική, πολιτιστική και πολιτισμική ανάπτυξη της περιοχής.
Στερείται σήμερα και τον σιδηρόδρομο, που εδώ και 130 χρόνια συνέδεε τη Δράμα με Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη, καθώς αποκλείστηκε από την χάραξη και απευθείας σύνδεση με την Σιδηροδρομική Εγνατία, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται στο μέλλον οι Δραμινοί/ες να ταξιδεύουν μέχρι τους Τοξότες Ξάνθης και την Αμφίπολη Σερρών για να συναντούν την Σιδηροδρομική Εγνατία και να συνεχίζουν το ταξίδι τους.
Ακόμα και το τρίτο βασικό οδικό έργο, ο λεγόμενος Διευρωπαϊκός Άξονας, που θα συνδέσει την Καβάλα με τη Δράμα, τις Σέρρες και μέσω του Προμαχώνα με τη Βουλγαρία, είναι ακόμα σε φάση μερικής δημοπράτησης ενός μικρού τμήματος 8 χλμ. της σύνδεσης Δράμας Καβάλας από τα 30 χλμ. συνολικά, όπως εξήγγειλε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ.
Ο Υπουργός Υποδομών πρόσφατα επαίρονταν ότι: “Ποτέ, μα ποτέ, ούτε στους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν έχουν βγει έργα 8 δις. ευρώ μέσα σε τρία χρόνια”, (https://m.naftemporiki.gr/story/1699607/k-karamanlis-entos-2021-oi-ergasies-ston-katheto-aksona-egnatias-odou-drama-amfipoli) αλλά από αυτά τα κονδύλια δεν υπήρχε ένα 2% (από τα 8 δις) δηλαδή 170 εκατομμύρια, που είναι το κόστος για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης, για τη σύνδεση του Νομού Δράμας μετά από δεκαετίες με την Εγνατία Οδό.
Η κυβέρνηση μένει πολλαπλά εκτεθειμένη καθώς οι δεσμεύσεις του κ. πρωθυπουργού προς τους πολίτες της Δράμας “μεταφράστηκαν” από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών ως ανακοινώσεις αγαθών προθέσεων για το άδηλο μέλλον. Η πολύ συγκεκριμένη προσδοκία των Δραμινών για υλοποίηση από την παρούσα κυβέρνηση, έστω ενός από τα τρία βασικά έργα σύνδεσης του Νομού εντός του 2020 -2021 διαψεύστηκαν για πολλοστή φορά. Το επιτελικό κράτος στο οποίο πίστεψε ο πρωθυπουργός πέρασε από τη Δράμα, αλλά μόνο για επισκέψεις, χειραψίες και ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, από έργα μηδέν.
Μετά τα ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Πότε πρόκειται να περιληφθεί στον προγραμματισμό του υπουργείου σας και με ποια διαδικασία-χρηματοδότηση( ΣΔΙΤ, Ευρωπαϊκά Κονδύλια, κονδύλια από Ταμείο Ανάκαμψης ), έστω ένα έργο σύνδεσης της Δράμας με την Εγνατία οδό; Στην τριετία διακυβέρνησής σας έχετε δώσει και πολυδιαφημίσει 8 δις Ευρώ για ανάλογα έργα σε όλη την χώρα, για τον νομό Δράμας (προφανώς τελευταίο στη λίστα των προτεραιοτήτων σας) δεν περίσσεψε τίποτα πέρα από υποσχέσεις;
Η ερωτώσα βουλευτής
Χαρά Κεφαλίδου