Χαρά Κεφαλίδου: Το Ν/Σ του Υπ. Παιδείας είναι η σίγουρη συνταγή για μια νέα γενιά ανελεύθερων, ημιμαθών, εξαρτημένων πολιτών, πολιτικών και πρωθυπουργών του ‘αύριο’
Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του Ν/Σ Υπ. Παιδείας (βίντεο)

Τοποθέτηση της Χαράς Κεφαλίδου βουλευτή Δράμας και Τομεάρχη Παιδείας & Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

«Κυρία Υπουργέ, κυρίες – κύριοι Υφυπουργοί, κυρίες – κύριοι Συνάδελφοι,

Δέκα μήνες περιμένει η ελληνική κοινωνία να ξεδιπλώσετε την πολιτική εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που υποσχεθήκατε.

Ξεκινήσατε δυναμικά, με το πανεπιστημιακό Άσυλο, που οι ιδεοληψίες και η ανικανότητα του ΣΥΡΙΖΑ κατάφεραν να το κάνουν εμβληματικό και να σας προσφέρουν δωρεάν προβολή και διαφήμιση πέρσι τον Αύγουστο.

Από εκεί και πέρα εκκωφαντική σιωπή στο Κοινοβούλιο (με εξαίρεση τη νομοθετική πρωτοβουλία για τα ιδιωτικά κολλέγια) ενώ στα media ξεπεράσατε ακόμη και αναγνωρισμένους τηλεοπτικούς αστέρες. Μετά ήρθε ο κορωνοϊός. Τα πράγματα έγιναν δύσκολα και για το Υπ. Παιδείας, που έτρεχε και δεν έφτανε. Εσείς σταθερά στις τηλεοράσεις, στα ραδιόφωνα, στα social media!

 Έτσι, εν μέσω πανδημίας, προκρίθηκε η ανάγκη κατάθεσης ενός Σ/Ν που δεν απαντά:

  • στις ανάγκες που έφερε η πανδημία (εκτός αν θεωρείτε ότι αυτές τις καλύψατε με τις ΠΝΠ και την live streaming διδασκαλία στην τάξη που δεν λειτούργησε ποτέ),
  • αλλά ούτε και στις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου που πραγματεύεται το Ν/Σ.

 Δεν ήταν, λοιπόν, ούτε ο κατάλληλος χρόνος, ούτε ο κατάλληλος τρόπος για να κατατεθεί και να συζητηθεί ένα επιδραστικότατο Ν/Σ, που είχε 1000 σχόλια το πρώτο 24ωρο και σχεδόν 15.000 συνολικά στη διαβούλευση.

 Βόλευε μόνο ως αποδεικτικό επάρκειας της Ηγεσίας του Υπουργείου προς εντελώς συγκεκριμένο αποδέκτη.

 Κυρία Υπουργέ,

Η θέση που κατέχετε φέρει βαρύ φορτίο, καθώς, τα τελευταία 15 χρόνια, έχουν περάσει από αυτήν, Υπουργοί που έχουν αφήσει τη σφραγίδα τους με μεταρρυθμίσεις-άλματα στην εποχή τους.

Ένα κάποιο άγχος είναι κατανοητό, αλλά όχι τόσο ώστε να σκιάζεται η πρωταρχική σας υποχρέωση, που είναι να νομοθετείτε με γνώμονα, όχι την πρόσκαιρη διάσωση της προσωπικής σας εικόνας, αλλά τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των μακροπρόθεσμων αναγκών ολόκληρης γενιάς αυριανών πολιτών αυτής της χώρας.

 Η υπόθεση της εκπαιδευτικής πολιτικής δεν είναι υπόθεση ενός Υπουργού ή ενός κόμματος. Αφορά το μέλλον της νέας γενιάς και της χώρας.

Όπως και να ‘χει, ψάχνατε αυτό που θα σας βγάλει μπροστά. Κάτι εμβληματικό. Μία Μεταρρύθμιση. Και την θέλατε τώρα και στα γρήγορα, περιφρονώντας τις ανατροπές που επέβαλε ο COVID 19 στην ιεράρχηση των προτεραιοτήτων!!!

 Η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση είναι Εδώ! Μας κοιτάει μέσα από τα συρτάρια του υπουργικού γραφείου από το 2010. Υποστηρίχθηκε, Αγκαλιάστηκε και Ψηφίστηκε από 256 βουλευτές σε αυτή την αίθουσα τον Σεπτέμβριο του 2010. Εδώ μέσα είναι πολλοί που τον ξήλωσαν από την επομένη.

Ιδού η Ρόδος ! Τολμάτε; Σας ξαναρωτώ!

 Καλές οι προεκλογικές διακηρύξεις σας για το Δημόσιο Σχολείο. Η ελληνική κοινωνία όμως περιμένει από τα κόμματα, από εμάς τους βουλευτές να είμαστε και συνεπείς.

  • Πόσο συνεπής είστε με όσα λέγατε προεκλογικά;
  • Πόση συνέπεια υπάρχει σε μια νομοθετική πρωτοβουλία παράωρη, χωρίς όραμα, σοβαρό σχεδιασμό, υλοποίηση επιμέρους στόχων, ουσιαστική αξιολόγηση;;;;

Από τη Διαβούλευση, μέχρι την Εισαγωγή στην Επιτροπή Μορφωτικών, είχατε χρόνο να επιφέρετε αλλαγές στο Ν/Σ και να προτείνετε λύσεις στα θέματα που προβληματίζουν την κοινωνία. Περιμέναμε απαντήσεις:

  • Τι θα κάνετε τον Σεπτέμβριο;
  • Πώς θα αντιμετωπίσετε το ουσιαστικό άνοιγμα των σχολείων με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς;

Γι’ αυτά ούτε κουβέντα!

Αντί να βρίσκεστε ένα βήμα πιο μπροστά από τα προβλήματα, από τα όσα κοσμογονικά μας προέκυψαν που αλλάζουν βεβαιότητες και αυτονόητα, εσείς επιλέξατε την πεπατημένη.

Φέρατε ό,τι είχατε έτοιμο και οχυρωθήκατε πίσω από αυτό! Ας ήταν ανεπίκαιρο, πρόχειρο, με ελλείψεις, χωρίς ουσιαστικό διάλογο. Από το τίποτα, ήταν κάτι! Ένα Ν/Σ με ποικίλες παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.  

 Οι 15 ημέρες διαβούλευσης πολιτών για τέτοιου εύρους Ν/Σ είναι λίγες, πολύ λίγες. Η συζήτηση σε 4 Συνεδριάσεις στην Επιτροπή δεν φτάνει. Οι φιλότιμες προσπάθειες όλων ίσα που επαρκούν να διατρέξουν τα όποια ζητήματα. Ποιόν να πείσει το Υπουργείο για τις φιλόδοξες προθέσεις του; Το λέει πολύ ωραία ο λαός μας.

Δεν ακούω τι λες, γιατί φωνάζει αυτό που κάνεις!

Την ώρα που μέλημα όλων ήταν:

  • η επαναφορά του σχολείου στη νέα κανονικότητα,
  • πώς θα αποκατασταθεί η εκπαιδευτική διαδικασία,
  • τι θα γίνει με τις εξετάσεις,
  • τι θα αντιμετωπίσουμε τον Σεπτέμβριο,

Το Υπουργείο λειτούργησε λάθρα.  Η Υπουργός, επικεντρώθηκε σε καθημερινές ανακοινώσεις-βεγγαλικά που η εκτυφλωτική λάμψη τους εξαφανιζόταν τη στιγμή της εφαρμογής στην πράξη.  

Στην πανδημία στηριχθήκατε στις δικές μας δοκιμασμένες πολιτικές, στο Ψηφιακό Σχολείο, ψηφιακά προγράμματα, στην όποια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (σταμάτησε επί ΣΥΡΙΖΑ) στη ατομική και κοινωνική ευθύνη των εκπαιδευτικών και το σχολείο άντεξε.

Επιστρατεύτηκαν ή εφευρέθηκαν βαρύγδουποι όροι (εξ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση) ή άλλοι που φαντάζουν πρωτοποριακοί όπως δια ζώσης αναμετάδοση του μαθήματος τάξης. Φυσικά τα λόγια είναι εύκολα, αλλά η έλλειψη σοβαρής προετοιμασίας θα πληρωθεί στο ακέραιο. Οι αδυναμίες, οι ελλείψεις, η προχειρότητα, όχι απλώς θα φανούν, αλλά και θα παραμείνουν ως αρνητικός απόηχος.

Σήμερα, καθώς κάνουμε τα πρώτα βήματα στην επόμενη ημέρα με έντονη την αγωνία για επόμενο κύμα κορωνοϊού το φθινόπωρο, θα έπρεπε να συζητάμε εξαντλητικά:

  • ένα καλά προετοιμασμένο, λεπτομερές σχέδιο οργάνωσης του σχολείου ενόψει των νέων δεδομένων που ανέδειξε η πανδημία.
  • όσα μάθαμε από την πιλοτική εφαρμογή των δυνατοτήτων της τεχνολογίας και πώς θα γίνουν πολύτιμα εργαλεία γνώσης
  • τον οδικό χάρτη της επόμενης φάσης που όφειλε να φέρει το Υπουργείο
  • Πώς το Ψηφιακό Σχολείο την επόμενη σχολική χρονιά θα φτάνει σε κάθε έναν μαθητή,
  • Πώς θα καλύψουμε τα κενά και τις αδυναμίες που διαπιστώθηκαν,
  • Πώς να εκπαιδευτούν διδάσκοντες και διδασκόμενοι σε αυτή τη νέα πραγματικότητα

Αναρωτιέμαι έχει κατατεθεί φάκελος στο ΕΣΠΑ για υποδομές στα σχολεία, για κάθε αίθουσα διδασκαλίας, για δανεισμό  laptop σε κάθε μαθητή που αδυνατεί οικονομικά να έχει; Όλο το προηγούμενο διάστημα, χειροκροτήσαμε τους Δωρητές που βοήθησαν στην ξαφνική πανδημία να διασώσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία. Τώρα είναι η ώρα του κράτους που δεν μπορεί να απουσιάζει!

 Και σας ρωτώ:

  • Που είναι το σχέδιο για ταχύρρυθμα επιμορφωτικά σεμινάρια των εκπαιδευτικών στη χρήση των νέων τεχνολογιών;
  • Που είναι το πρόγραμμα των Δημοσίων επενδύσεων και του ΕΣΠΑ για προβολικά μηχανήματα, οθόνες, Η/Υ σε κάθε τάξη;
  • Ποιος είναι ο προϋπολογισμός και το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για όλα αυτά;

Αντί για αυτό φαίνονται τα μηδενικά αντανακλαστικά και η έλλειψη συνείδησης των προτεραιοτήτων. Για άλλη μια φορά για τον πρόσκαιρο εντυπωσιασμό, με περίσσευμα υπεροψίας αριστούχου, το Υπουργείο αιφνιδίασε τους πάντες με το Ν/Σ που βαφτίστηκε «Αναβάθμιση του Σχολείου».  Βουνό οι ποικίλες παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Διατρέχει χωρίς να διαπερνά, τη ραχοκοκαλιά της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη χώρα.

  • Ήταν το ζητούμενο στην παρούσα φάση; ΟΧΙ.
  • Ήταν επείγον για την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς; ΟΧΙ.
  • Είναι μια διεξοδικά επεξεργασμένη, έτοιμη πρόταση, προϊόν εξαντλητικού διαλόγου; ΟΧΙ.
  • Λύνει φλέγοντα ζητήματα της έναρξης των Σχολείων και των ΑΕΙ τον Σεπτέμβριο; OXI.
  • Είχατε 10 μήνες να επανιδρύσετε και να λειτουργήσετε το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, εργαλείο στα χέρια όλων των Υπουργών – πλην του ΣΥΡΙΖΑ – σε ένα οργανωμένο και τεκμηριωμένο διάλογο. Το κάνατε; ΟΧΙ.

Κυρία Υπουργέ,

Τον αιφνιδιασμό τον έχει ανάγκη αυτός που θέλει να κρύψει αδυναμίες και βιάζεται γιατί τρέμει την κριτική. Τη γενικευμένη καχυποψία στο Ν/Σ και τη συνακόλουθη αντίδραση των εμπλεκόμενων φορέων, των κομμάτων της αντιπολίτευσης, μεγάλου μέρους της κοινής γνώμης, την οικοδομήσατε μόνη με τις επιλογές σας.

 Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοί,

Τί περιμένουμε από ένα νομοθέτημα με τίτλο “Αναβάθμιση του Σχολείου”; Με μια πρόταση-απάντηση των αναγκών του Σύγχρονου Σχολείου. Αυτό αρχικά προϋποθέτει ότι έχουμε συμφωνήσει ποιες είναι αυτές οι ανάγκες.

 Τι απαιτούμε από τη σχολική διαδικασία; Σύμφωνα με το Σύνταγμα να εξασφαλίσει μέσω της εκπαίδευσης την «ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων (όλων), την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες».

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τελειώνοντας το σχολείο στη μετάβαση από την ανηλικότητα στην ενηλικίωση περιμένουμε ο νέος πολίτης να ξέρει πχ:

  • τις βασικές πόλεις και τους νομούς της χώρας,
  • ότι υπάρχουν και θαλάσσια σύνορα,
  • το πολίτευμα και τις βασικές λειτουργίες του,
  • τί σημαίνει διάκριση των εξουσιών,
  • τι είναι Νόμος,
  • τι είναι το ΑΕΠ
  • τα ατομικά δικαιώματα και τις υποχρεώσεις προς την πολιτεία,
  • την έννοια της εθνικής κυριαρχίας,
  • πρακτική αριθμητική, πχ πόσα εκατομμύρια έχει το δισεκατομμύριο.

 Αυτά και πολλά άλλα είναι απαραίτητα, ώστε να κατανοεί στοιχειωδώς τι θα πει:

  • «θα γίνουν δημοσιονομικές παρεμβάσεις ύψους περίπου 2,6 δις Ευρώ» ή
  • «το δημόσιο χρέος είναι ήδη 178% του ΑΕΠ» ή
  • τι είναι η πιστοληπτική ικανότητα του Δημοσίου.

Περιμένουμε από έναν νέο άνθρωπο να ξέρει:

  • Γεωγραφία (ότι Λέσβος και Μυτιλήνη είναι το ίδιο νησί),
  • ότι ο κύκλος έχει 360 μοίρες – άρα όταν κάνεις στροφή 360 μοιρών βρίσκεσαι στο ίδιο σημείο.
  • Να έχει βασικές γνώσεις ελληνικής και ευρωπαϊκής ιστορίας.
  • Να χειρίζεται με ευχέρεια τη γλώσσα παγκόσμιας συνεννόησης,
  • Να έχει βασικές γνώσεις υπολογιστών.

Τα παραδείγματα μόνο τυχαία δεν είναι… τα πλήρωσε η χώρα ακριβά! 

Τελειώνοντας τη βασική εκπαίδευση, με λίγα λόγια, πρέπει να ξέρει να σκέφτεται, να λογαριάζει, να επιλέγει, να κρίνει και να εκφράζει τις σκέψεις του γραπτά και προφορικά. Το σχολείο έχει πετύχει τον στόχο του όταν σε κάθε πολίτη έχει εμφυσήσει τη βούληση και του έχει μάθει τον τρόπο να μαθαίνει. Όσο αυτονόητα ακούγονται, τόσο αιτούμενα παραμένουν για το ελληνικό σχολείο. Αυτό τουλάχιστον έδειξαν οι πρόσφατες μελέτες της (PISA 2014, 2018, ΑΔΙΠΠΔE 2019).

Σας λέμε ότι περιμέναμε να πιάσατε το νήμα από το 2014 και όχι να συνεχίζετε την πολιτική ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με μικρο-βελτιώσεις. Μας απαντάτε «Υπάρχει συνέχεια στο κράτος». Μαζί με αυτήν όμως, οφείλει να υπάρχει και συνέπεια στις πολιτικές που έχετε εξαγγείλει. Για αυτό σας ψήφισε ο ελληνικός λαός.

Ταυτόχρονη εκπλήρωση και των δύο δεν είναι ποτέ εύκολη. Η εκάστοτε ηγεσία του Υπ. Παιδείας για να κάνει στοιχειωδώς τη δουλειά της, ξεκινά απαντώντας στο:

  • Τι σχολείο θέλει;
  • Τι αδυναμίες, στρεβλώσεις, κενά εντοπίζει στην υφιστάμενη εκπαιδευτική διαδικασία;
  • Ποιες είναι οι αλλαγές, οι προτεραιότητές της και οι επιμέρους στόχοι για να είναι αποτελεσματικότερη η διαδικασία εκπαίδευσης όλων των Ελλήνων μαθητών;
  • Σε τι χρόνο, με τι τρόπο, με ποια μέσα και με τι κόστος;

Συζητά θεσμικά και οργανωμένα με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τα κόμματα.

Προτείνει, ακούει και διαμορφώνει την τελική της πρόταση.

Θυμίζω ότι η Πολιτεία, οφείλει να προνοεί για όλους τους μαθητές, και όχι μόνο για τους Αριστούχους που πέρασαν στα Πρότυπα ή τους τυχερούς που κληρώθηκαν στα Πειραματικά. Απευθύνεται στο σύνολο της Ακαδημαϊκής Κοινότητας, των Λειτουργών Εκπαίδευσης Α’ βαθμιας Β’ βαθμιας, των Γονέων, των Μαθητών.  

Ο εκσυγχρονισμός ενός κράτους και η ανάπτυξη της χώρας δεν έρχονται ερήμην των πολιτών. Όλων, χωρίς αποκλεισμούς.

Το Ν/Σ που συζητάμε σήμερα, πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις; Δυστυχώς OXI!

Μπορεί η έκτασή του να μην αφήνει καμιά βαθμίδα εκπαίδευσης αλώβητη, απουσιάζει όμως η εσωτερική συνεκτικότητα όσων προτείνει και φωνάζει το άγχος της ηγεσίας του να ξεχωρίσει. Ένα Ν/Σ που:

  • δεν αποσαφηνίζει ποιο πρόβλημα έρχεται να λύσει
  • δεν εξηγεί, σε τί και πόσο θα βοηθήσουν οι αλλαγές που προτείνει το σύνολο της ελληνικής μαθητικής κοινότητας.
  • δεν συνδέει την παραγωγική και κοινωνική ανασυγκρότηση της χώρας με την εκπαίδευση.

 Ήταν το 1929 όταν ο Ελ. Βενιζέλος παραινούσε την «Φιλελευθέραν Νεολαίαν τῶν Ἀθηνῶν» να αντιδρά με όλη την ψυχή της κατά της απαρχαιωμένης και καταστρεπτικής αντιλήψεως ότι η μόνη ευγενής εργασία είναι η πνευματική και προειδοποιούσε ότι ξημέρωσε η μέρα που οι μορφωμένοι εργάτες και τεχνίτες, που θα χρησιμοποιούν το μυαλό τους στη χειρωνακτική εργασία, θα καταλαμβάνουν και υψηλές κοινωνικές θέσεις και θα είναι πολύ χρησιμότεροι στην κοινωνία και στον εαυτό τους από τους ελευθέριους επαγγελματίες (γιατρούς, δικηγόρους κλπ).

Σήμερα, 2020 και από το Σ/Ν του Υπ. Παιδείας για αναβάθμιση του Σχολείου η Τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση Απουσιάζει.

  • Όχι γιατί λειτουργεί ικανοποιητικά.
  • Όχι γιατί λύθηκαν όλα τα προβλήματα.

Απλώς στον κόσμο περιορισμένης αριστείας της Υπουργού Παιδείας οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν υπάρχουν.

Ονομάστηκε «Αναβάθμιση του Σχολείου» και οι συντάκτες του επέλεξαν από το σύνολο των ρυθμίσεων του να προβάλουν:

  • Την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, τις 4ημερες αποβολές. Μέτρα μηδενικής παιδαγωγικής αξίας και αμφισβητούμενης συνταγματικότητας. Δείτε την κριτική της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής. Σας το είπα και στη συζήτηση στην Επιτροπή κα Υπουργέ: ξεχάσατε Ποδιά, Πηλήκιο και διατάξεις περί Τεντιμποϊσμού!
  • Την αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας με τα Λατινικά, που το κάνει σημαία
  • Προβάλει τη ρύθμιση του δέκα ως βάση προαγωγής από την κάθε τάξη, που θα αυξήσει την επιείκεια των καθηγητών ώστε να αποφεύγεται η δυσαρέσκεια των γονέων και το σχολείο να «ξεφορτώνεται» μια ώρα νωρίτερα όσους δεν «τραβάνε» Κι έτσι όλοι ευχαριστημένοι.
  • Τις προσθαφαιρέσεις αντικειμένων στο Πρόγραμμα Σπουδών ως καινοτομία για να ικανοποιήσει γονεϊκές προσδοκίες, παραβλέποντας τον στόχο της πολιτείας για ένα σύγχρονο σχολείο.

Πόση σχέση έχουν αυτά με την Αναμόρφωση του σχολείου και την επεξεργασμένη όπως λέτε προεκλογική σας πρόταση; Κυρία Υπουργέ, κυρίες και κύριοι

Το νέο στην Εκπαίδευση δεν θα έρθει σωρεύοντας γνωστικά αντικείμενα και στοίβες νέων εγχειριδίων.

Οικοδόμηση γνώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων, διαμόρφωση θετικών στάσεων, είναι το σύγχρονο περιεχόμενο του σχολείου.  

Στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, το σύνολο της διεθνούς εμπειρίας δείχνει αλλού από εκεί που κοιτάζει η Υπουργός.

Δείχνει σε Στοχοθετικά Προγράμματα σπουδών, πολλαπλές πηγές μάθησης, πραγματικό ολοήμερο σχολείο, παιδαγωγική αυτονομία σχολικών μονάδων, συνεχή εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, κίνητρα επαγγελματικής ανάπτυξης.

 Ένα σχολείο σύγχρονο με σαφείς και δίκαιους κανόνες για όλους, απαιτητικό σε γνώσεις όπως και η εποχή που ζούμε.

Ένα Δημόσιο σχολείο που βγάζει στην κοινωνία νέους ολοκληρωμένους πολίτες με προσόντα που κινητοποιεί και απευθύνεται σε όλους. Στον άριστο, στον μέτριο, στον κάτω του μέσου μαθητή, για να τον κάνει καλύτερο, ικανό να ζει μια αξιοπρεπή και ενδιαφέρουσα ζωή, προσφέροντας με την πρόοδο και την προκοπή του στο κοινωνικό σύνολο.

Το παρόν σχέδιο νόμου αντ’ αυτού, προτείνει ένα Σχολείο:

  • Νέα εκδοχή του φτωχού σχολείου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό. Προσθέτει Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, αλλά δεν επαναφέρει το Ενιαίο Διαθεματικό Πλαίσιο που κατήργησε ο ΣΥΡΙΖΑ και την Πολιτική των Πολυδύναμων Νηπιαγωγείων. Είναι λάθος να «σπάσει» η διαθεματική προσέγγιση των προγραμμάτων σπουδών.
  • Χωρίς τα Ολοήμερα Δημοτικά με Αναμορφωμένο Πρόγραμμα 8-2 και 2-4 που κατήργησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Νομοθετεί μια τρομερή αλλαγή !!!1 ώρα Αγγλικά στην Α και Β δημοτικού και την κλέβει από τη Μελέτη Περιβάλλοντος. Είναι γνωστό πως με την κατάργηση του Ολοήμερου με Αναμορφωμένο Πρόγραμμα από τον ΣΥΡΙΖΑ, χάθηκαν 5 ώρες εβδομαδιαία για τους μαθητές που έδιναν χρόνο στις καινοτομίες.
  • Που εξαπατά τους πολίτες με κουτσουρεμένα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ που πλασάρονται ως ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, πολιτικές δηλαδή της Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων, Πολιτικής και κοινωνικής Αγωγής, που διδάσκονται στην Ευέλικτη Ζώνη και τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) από τον Ν. 2525/1997 (Υπουργού Αρσένη) και το Νέο Σχολείο του 2011 από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ.
  • Στο Γυμνάσιο δεν παρέχει πιστοποίηση της Πληροφορικής και της Αγγλικής Γλώσσας. Δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο περιεχόμενο, στη διδακτική μεθοδολογία και την επαναφορά του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο Γυμνάσιο.
  • Στο Λύκειο απουσιάζει η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και γίνεται μόνο αναφορά στο Γενικό Λύκειο και τις εισαγωγικές χωρίς συνολική πρόταση για τη Λυκειακή Εκπαίδευση και τη σύνδεση της με τις κοινωνικές και παραγωγικές ανάγκες της χώρας.
  • Ένα σχολείο όπου η λεκτική αναφορά σε όρους όπως Τράπεζα Θεμάτων και Εθνικό Απολυτήριο έχει υποκαταστήσει την βασική προϋπόθεση αλλαγής των Ωρολογίων και Αναλυτικών Προγραμμάτων,
  • Ένα σχολείο που αδυνατεί να προστατεύσει το ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ χαρακτήρα του Λυκείου.
  • Που απουσιάζουν υποστηρικτικές δομές και πολιτικές για την Ειδική Αγωγή, για τη μειονοτική και μεταναστευτική εκπαιδευτική πολιτική.
  • Με ανύπαρκτη συνολική πολιτική αξιολόγησης όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καλυπτόμενη από πρόχειρα μπαλώματα στην πολιτική Γαβρόγλου.
  • Ένα σχολείο χωρίς δομές εποπτείας καθοδήγησης και επιμόρφωσης, με απαράδεκτες προτάσεις ευρεσιτεχνίες για τον «εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης», που αποσύρεται ως ορολογία, αλλά επανέρχεται με άλλο όνομα.
  • Χωρίς συνολική πρόταση για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με μια αποσπασματική και ανούσια κατάργηση του ΕΚΕΠΕ του ΕΑΠ (άρθρο 101), χωρίς πρόταση. Αλήθεια!!

Έχετε σχέδιο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών; Έχετε πρόταση για τις δομές επιμόρφωσης ή θα κάνει προγράμματα το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και θα τα δίνεται σε ιδιωτικά ΙΕΚ;

  • Ένα σχολείο που εφαρμόζει πολιτικές του Ν. Γαβρόγλου για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και ευλογεί την κατάργηση του ΑΣΕΠ.
  • Που παρατείνει για 3ο χρόνο (2 από την κ. Κεραμέως και 1 από τον κ. Γαβρόλγου) τη θητεία των επιλεγέντων από αντισυνταγματικό σώμα Διευθυντών Διεύθυνσης της Εκπαίδευσης.

Τελικά κυρία Υπουργέ αυτό που προτείνετε σήμερα στο Σώμα και στον ελληνικό λαό είναι:

  • ένα σχολείο στεγνό, φτωχό, αναχρονιστικό, ανελεύθερο και κυρίως ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ.
  • που αφορά μόνο μέρος της μαθητικής κοινότητας.
  • Ανίκανο να εφοδιάζει χωρίς διάκριση το σύνολο των μαθητών με όλα όσα απαιτούνται ώστε να αντιμετωπίσουν έναν εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόσμο.

Δηλαδή μας προτείνετε τη σίγουρη συνταγή για μια νέα γενιά ανελεύθερων, ημιμαθών, εξαρτημένων πολιτών, πολιτικών και πρωθυπουργών του αύριο. Χωρίς την παραμικρή επιφύλαξη Καταψηφίζουμε το παρόν σχέδιο νόμου.

Ευχαριστώ πολύ».

Δείτε το σχετικό βίντεο: