Στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε πριν από λίγο η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής του Νομού Δράμας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την επιλογή Διευθυντών στα Σχολεία.
«Ο διάλογος είναι προσχηματικός και χωρίς καμία ουσιαστική δημόσια διαβούλευση. Το ‘καλό το παλικάρι όμως ξέρει κι άλλο μονοπάτι’. Προσχηματικά συμμορφώνεστε με την απόφαση του ΣτΕ, ενώ υλοποιείτε ό,τι εξαρχής σχεδιάσατε. Διατηρείτε ως Προέδρους των Συμβουλίων Επιλογής τους υφιστάμενους Διευθυντές Εκπαίδευσης, αλλάζοντάς τους τίτλο. Θα συμμετέχουν, από την πίσω πόρτα, ως ‘Εκπαιδευτικοί με τουλάχιστον 20ετη διοικητική εμπειρία σε θέση Διευθυντή Εκπαίδευσης’», τόνισε η Χαρά Κεφαλίδου.
«Μετά την απόφαση του ΣτΕ όμως κινήστε επαγγελματικά. Αναζητήσατε τα προσόντα των φίλα προσκείμενων υποψηφίων και βγάλατε προδιαγραφές στα μέτρα τους. Και επειδή οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τιμούν το λόγο τους, έχουν πρόσωπο στην ελληνική κοινωνία και δεν ξεχνούν την εκλογική τους πελατεία, το πατρόν φτιάχτηκε στο νούμερό τους. Sur mesure. Και ενώ στο προηγούμενο Σ/Ν το βάρος είχε δοθεί στα τυπικά προσόντα και λιγότερο την προϋπηρεσία, με όχι τόσο καλά αποτελέσματα, σήμερα δοκιμάζετε το ανάποδο. Αυτό δεν το λες πολιτική. Αλισβερίσι λέγεται!», είπε η βουλευτής.
Συνεχίζοντας την ομιλία της σημείωσε: «Για εσάς προέχει η ιερή αποστολή να πριμοδοτείτε δικούς σας, να ξεπληρώνετε πελατειακές υποχρεώσεις. Το ίδιο κάνετε και τώρα. Απόλυτα συνεπείς στη Συριζαϊκή λογική, όπου όλα, μα όλα επιτρέπονται στην πολιτική αρκεί να εξυπηρετούν το στόχο της διατήρησης της εξουσίας» και πρόσθεσε: «Στη χώρα που απαλλοτριώνονται πανεπιστημιακοί χώροι από μπαχαλάκηδες όπως χθες στις φοιτητικές εκλογές, με τσεκούρια και βαριοπούλες, οι γνωστοί άγνωστοι δέρνουν καθηγητές και δεν ιδρώνει το αφτί του αρμόδιου Υπουργού, πάει πολύ εμείς να ζητάμε αναβαθμισμένο σχολείο και διαβούλευση για τα θέματα παιδείας!».
Απευθυνόμενη στον αρμόδιο Υπουργό κ. Γαβρόγλου για το θέμα της μοριοδότησης τόνισε: «Στη Βουλή σήμερα αναμετρώνται δυο απόψεις: η κιμωλία και ο διαδραστικός πίνακας. Το δίλημμα μεταξύ προϋπηρεσίας και επιστημονικής κατάρτισης. Πόσο δύσκολο είναι να βρεθεί αντικειμενική διαδικασία μοριοδότησης; Πολύ όταν δεν την αντέχεις, αλλά πρέπει να παραστήσεις ότι τη θες».
Τέλος, κλείνοντας την ομιλίας της σημείωσε: «Την ανάγκη συναίνεσης στην εκπαίδευση εμείς κ. Υπουργέ και την έχουμε καταλάβει εδώ και χρόνια και την κάναμε πράξη με νόμο ψηφισμένο από 250 βουλευτές που εσείς ξορκίζετε μέχρι και σήμερα. Ο ΣΥΡΙΖΑ, τώρα, άνοιξε τα αφτιά του, στις εκλύσεις της κοινωνίας; Όχι βέβαια. Αλλά τι να περιμένει κανείς από συνήθως πρόχειρους, κατ’ επάγγελμα προσχηματικούς, κατ’ εξακολούθηση υπερφίαλους και μονίμως αλαζόνες;».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:
«Κύριε Υπουργέ, Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι
Στα πλαίσια του συνήθους τρόπου που νομοθετείτε, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι μας εκπλήσσει ο επείγον χαρακτήρας του παρόντος νόμου.
Τι κι αν είχατε όλο το χρόνο να σχεδιάσετε, να διαβουλευτείτε, να συζητήσετε με τους φορείς και τα κόμματα! Πιστοί στη γραμμή σας, τίποτα δεν κάνουμε μέχρι να έχουμε το manual του κυβερνητικού ελέγχου, άλλη για άλλη μια, χιλιοστή φορά φέρνετε ως επείγον ένα σχέδιο νόμου για κάτι, που σέρνεται από το 2015.
Από τότε, φορείς και αντιπολίτευση, σας λέγαμε για τα θέματα αντισυνταγματικότητας. Χρειάστηκε όμως η πολυσέλιδη απόφαση του ΣτΕ για να σας σταματήσει. Δεν σας αιφνιδίασε. Δεν είναι άλλωστε και η πρώτη φορά. Είστε παλιοί γνώριμοι με το ΣτΕ.
Για σας όμως προέχει η ιερή αποστολή να πριμοδοτείτε δικούς σας, να ξεπληρώνετε πελατειακές υποχρεώσεις σας και γι’ αυτό το ρισκάρατε. Το ίδιο κάνετε και τώρα. Έτσι και το κομματικό σας καθήκον επιτελείτε και εναλλακτικό plan B προετοιμάζετε. Με αυτά και με κείνα πού να σας περισσέψει χρόνος για διαβούλευση;
Είπε ο κ. Υπουργός, ότι: «Δεν είναι υποχρεωτικό στα επείγοντα να υπάρχει δημόσια διαβούλευση». Αχρείαστη διαδικασία κατά ΣΥΡΙΖΑ. Ό,τι κι αν λένε οι φορείς, η εκπαιδευτική κοινότητα, εσείς έχετε προ-αποφασίσει να περάσετε το δικό σας. Απόλυτα συνεπείς στη Συριζαϊκή λογική, όπου όλα, μα όλα επιτρέπονται στην πολιτική, αρκεί να εξυπηρετούν το στόχο της διατήρησης της εξουσίας. Υπάρχει βέβαια και αυτή η Δικαιοσύνη που σας τα χαλάει πότε-πότε.
Εσείς όμως τη βρήκατε τη λύση. Γιατί το “καλό το παλικάρι ξέρει και άλλο μονοπάτι”. Προσχηματικά συμμορφώνεστε με την απόφαση του ΣτΕ, ενώ υλοποιείτε ό,τι εξαρχής σχεδιάσατε. Διατηρείτε ως Προέδρους των Συμβουλίων Επιλογής τους υφιστάμενους Διευθυντές Εκπαίδευσης, αλλάζοντάς τους τίτλο. Θα συμμετέχουν, από την πίσω πόρτα, ως “Εκπαιδευτικοί με τουλάχιστον 20ετη διοικητική εμπειρία σε θέση Διευθυντή Εκπαίδευσης”. Αλλά στη χώρα που η ρητορική του «ό,τι να ’ναι» περνά άνετα στο δημόσιο διάλογο, που βουλευτές με περισσή περηφάνια πορεύονται αυταπατώμενοι παρ’ όλο που οι εξελίξεις τους διαψεύδουν μονίμως. Τι μπορεί να περιμένει κανείς;
Στη χώρα που απαλλοτριώνονται πανεπιστημιακοί χώροι από μπαχαλάκηδες όπως χθες με τσεκούρια και βαριοπούλες, οι γνωστοί άγνωστοι δέρνουν καθηγητές και δεν ιδρώνει το αφτί του αρμόδιου Υπουργού, ζητάμε αναβαθμισμένο σχολείο και διαβούλευση για τα θέματα της παιδείας; Πολύ δεν πάει!!!
Κύριε Υπουργέ,
Στην Επιτροπή με χιλιάδες τρόπους επαναλάβατε ότι «η συμμετοχή του Συλλόγου Καθηγητών στην επιλογή Διευθυντών είναι το διακύβευμα και η άποψή τους πρέπει να εκφράζεται για λόγους Δημοκρατίας». Αν αυτό το εννοείτε, τότε γιατί αποφύγατε τη δημόσια διαβούλευση; Γι’ αυτό λέω, ότι είστε προσχηματικοί!!!!
Επί 2,5 χρόνια σας παρακολουθούμε να εξαντλείτε κάθε περιθώριο νομοθετικής πρωτοβουλίας για να φτιάξετε νόμο στα μέτρα σας:
– 1η απόπειρα Ν.4327/2015 Μπαλτά-Κουράκη Μάιος 2015. Καταργείτε τη συνέντευξη και βάζετε ψηφοφορία από το Σύλλογο Διδασκόντων.
– 2η απόπειρα 6 μήνες μετά. Τροπολογία Φίλη Ν/Σ για τις Βοσκήσιμες Γαίες Ν.4351/2015. Επαναφέρετε τη συνέντευξη για την επιλογή δ/ντων εκπαίδευσης με αυξημένη μοριοδότηση και συγκροτείτε με απόλυτα κομματικό τρόπο τα Συμβούλια Επιλογής.
Σήμερα 3η και φαρμακερή. Μετά το ΣτΕ κινήστε πιο επαγγελματικά. Αναζητήσατε τα προσόντα των φίλα προσκείμενων υποψηφίων και βγάλατε προδιαγραφές στα μέτρα τους. Και επειδή οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τιμούν το λόγο τους, έχουν πρόσωπο στην ελληνική κοινωνία και δεν ξεχνούν την εκλογική τους πελατεία, το πατρόν φτιάχτηκε στο νούμερό τους. Sur mesure. Και ενώ στο προηγούμενο Σ/Ν το βάρος είχε δοθεί στα τυπικά προσόντα και λιγότερο την προϋπηρεσία, με όχι τόσο καλά αποτελέσματα, σήμερα δοκιμάζετε το ανάποδο. Ισχυρίζεστε ότι γίνετε για λόγους ουσίας. Αυτό δεν το λες πολιτική. Αλισβερίσι λέγεται.
Διακηρύσσετε τις αγαθές προθέσεις σας και το πνεύμα συναίνεσης που σας κυρίευσε εσχάτως. Πώς όμως; Ξεγελώντας το ΣτΕ; Κουρελιάζοντας θεσμούς και διαδικασίες; Ράβοντας κουστούμια; Το κουτόχορτο ΤΕΛΟΣ.
Μοριοδότηση: Στη Βουλή σήμερα αναμετρώνται δυο απόψεις: η κιμωλία και ο διαδραστικός πίνακας. Το δίλημμα μεταξύ προϋπηρεσίας και επιστημονικής κατάρτισης. Δεν ανακαλύπτουμε την Αμερική. Όλος ο σύγχρονος κόσμος τα έχει λύσει αυτά χρόνια τώρα! Ούτε λόγος για αξιολόγηση.
Πόσο δύσκολο είναι να βρεθεί αντικειμενική διαδικασία μοριοδότησης; Πολύ όταν δεν την αντέχεις, αλλά πρέπει να παραστήσεις ότι τη θες.
Σήμερα στην ομιλία του ο κ. Γαβρόγλου μας έδωσε να λύσουμε και ένα γρίφο. Πως μπορείς να ποσοτικοποιήσεις την κοινωνική ζωή; Τι ακριβώς εννοούσατε;
Και η δημιουργική ασάφεια συνεχίζεται. Ετήσιες επιμορφώσεις: Ποιό είναι το κρίσιμο; Μην είναι η διάρκεια, μην είναι οι ώρες, μην είναι και τα δύο συνδυαστικά; Θα αποφασίσετε στο επόμενο νομοσχέδιο; Γιατί και αυτό, μάλλον θα ξαναπέσει στο ΣτΕ!!!
Την απέχθειά σας σε κάθε προσπάθεια βελτίωσης προσόντων την ξέραμε. Τη βαφτίσατε “άγχος για συλλογή πτυχίων”. Στο σημερινό ν/σ όμως βγάζει μάτι. Δείτε:
• χαμηλή μοριοδότηση στο 2ο πτυχίο.
• ανύπαρκτη μοριοδότητη στο 2ο ή 3ο μεταπτυχιακό ή διδακτορικό.
Το επόμενο τι θα είναι; Να τους μοριοδοτείτε αρνητικά!!!!
Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να σώσουμε ό,τι σώζεται έχουμε καταθέσει ως ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ κάποιες τροπολογίες. Ενδεικτικά:
Προσμέτρηση ως διδακτικής εμπειρίας της υπηρεσίας των Στελεχών επί Θητεία.
Θέλω να πιστεύω κ. Υπουργέ ότι αυτήν την ευαισθησία που δείξατε στο θέμα των επί θητεία Διευθυντών, θα τη δούμε και στα ΣΤΕΛΕΧΗ επί Θητεία. Αλλιώς η απόφασή σας δημιουργεί περίεργους συνειρμούς.
Αποδεχτήκατε την τροπολογία για την αναθεώρηση της διαδικασίας δήλωσης επιλογής σχολικής μονάδας. Ευτυχώς το καταλάβατε. Δεν μπορεί η μοριοδότηση προσόντων να είναι άλλη όταν κάποιος δηλώνει ως επιλογή το Λύκειο Ψυχικού και άλλη όταν δηλώνει το Λύκειο Δράμας! Αυτά είναι αυτονόητα θέματα.
Για τις Διοικήσεις ΑΕΙ:
Ξέρετε ότι τα πανεπιστήμια έχουν διαλυθεί και δεν υπάρχουν διοικήσεις. Κι αντί να κάνετε εδώ και τώρα εκλογές, δίνετε παράταση στις υπάρχουσες. Σίγουρα έτσι κερδίζετε χρόνο για να μπορέσετε να σχεδιάσετε πως θα ελέγξετε πλήρως τα ΑΕΙ.
Τα άλλα περί “αστικής αναξιοπρέπειας” θα μας τα εξηγήσει ο ιστορικός του μέλλοντος.
Στο άρθρο 3: Ειδική αγωγή
Την Ειδική Αγωγή έτσι κι αλλιώς την είχατε καταδικασμένη από τον προηγούμενο νόμο με τον 4415/2016. Τώρα την αποτελειώνετε για να μην αφήνετε μισές δουλειές.
Με αλχημείες, τροποποιήσεις, τροποποιήσεις επί τροποποιήσεων καταφέρατε τί; Να τσουβαλιάσετε προϋπηρεσίες, σεμινάρια, προσόντα. Να τα βάλετε όλα μαζί, να τα κάνετε έναν αχταρμά και μας τον σερβίρετε. Οι εκπαιδευτικοί θα τοποθετούνται χωρίς καμία διάκριση προσόντων. Αποτέλεσμα: Η ειδική αγωγή θα πληρώσει τον λογαριασμό.
Τελειώνω με το Ισλαμικό Τέμενος (Αρθρο 5).
Μια κουβέντα μόνο. Όταν οι ΑΝΕΛ, το άλλο σας μισό, ο συνέταιρος σας, σας κρεμάει, δείχνοντας το πραγματικό του πρόσωπο, τότε εσείς θυμάστε να στραφείτε στον προοδευτικό κόσμο. Επικαλείστε τα ανθρώπινα δικαιώματα, ζητιανεύοντας συναίνεση αλά κάρτ, για μια υποχρέωση της χώρας, ώστε να μην ξεφτιλιστούμε διεθνώς.
Θα κλείσω απαντώντας στα λόγια του κ. Υπουργού ότι «Όλη η κοινωνία βοά και λέει βρείτε τα». Την ανάγκη συναίνεσης στην εκπαίδευση εμείς κ. Υπουργέ και την έχουμε καταλάβει εδώ και χρόνια και την κάναμε πράξη με νόμο ψηφισμένο από 250 βουλευτές που εσείς ξορκίζετε μέχρι και σήμερα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, τώρα, άνοιξε τα αφτιά του, στις εκλύσεις της κοινωνίας;;;
Όχι βέβαια. Αν έτσι εύκολα, άνοιγαν αυτιά και μυαλά, το παρόν σχέδιο νόμου:
• θα είχε χρόνο για διαβούλευση,
• θα άκουγε τις φωνές της εκπαιδευτικής κοινότητας και
• δεν θα έγραφε κατ’ ουσίαν στα παλαιότερα των υποδημάτων του, κοινωνία και δικαιοσύνη.
Αλλά τι να περιμένει κανείς από:
• συνήθως πρόχειρους,
• κατ’ επάγγελμα προσχηματικούς,
• κατ’ εξακολούθηση υπερφίαλους και
• μονίμως αλαζόνες;;;».
Δείτε το σχετικό βίντεο: