Συντήρηση σιδηροδρομικού δικτύου Δράμας-Κομοτηνής
Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη (με αρ.πρωτ.404) κατέθεσε τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου η Βουλευτής Δράμας Χαρά Κεφαλίδου, για το ζήτημα της πρόσφατης διακοπής της σιδηροδρομικής σύνδεσης Δράμας–Κομοτηνής λόγω έργων συντήρησης.

Η Δράμα πριν τη διακοπή της γραμμής, και μετά τη μείωση των δρομολογίων του ΟΣΕ λόγω οικονομικής κρίσης, εξυπηρετούσε τις ανάγκες της με μόλις 2 δρομολόγια ημερησίως. Με τη διακοπή, το κοινό έχει υποβληθεί σε επιπλέον ταλαιπωρία -χωρίς συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα- με τη χρήση λεωφορείων προς τον προορισμό τους.

Η Βουλευτής, ρωτά τον Υπουργό πόσο θα διαρκέσει η διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Δράμας-Κομοτηνής, αν έχει προβλεφθεί η χρηματοδότηση των έργων συντήρησης και ποιο το χρονοδιάγραμμα των εργασιών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον
Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη

Θέμα: Συντήρηση σιδηροδρομικού δικτύου Δράμας-Κομοτηνής.

Με Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 23/9/2016 ενημέρωσε το επιβατικό κοινό ότι «από την Κυριακή 25/09/2016 θα προχωρήσει σε διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Δράμας – Κομοτηνής, επ’ αόριστον, λόγω έργων που έχει ανακοινώσει ο διαχειριστής της υποδομής (ΟΣΕ)».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κώστας Πετράκης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στις 22/9/2016 για το θέμα στην αίθουσα σιδηροδρομικού σταθμού Δράμας, μίλησε για «προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης και επιδιόρθωσης» του δικτύου, προσθέτοντας ότι «ελπίζουνε ότι σε 9 μήνες θα παραδοθεί ένα τμήμα».

Σε άρθρο του Θανάση Πολυμένη στην εφημερίδα “Πρωινός Τύπος” Δράμας στις 14/10/2016 με τίτλο «Χωρίς χρηματοδότηση τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο Δράμας-Ξάνθης(;)» φιλοξενείται η επιστολή του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ προς τον Υπουργό στην οποία εκφράζεται η αγωνία τους για το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής, «πιθανώς και μόνιμα», και η αδυναμία χρηματοδότησής του.

Η Δράμα πριν τη διακοπή της γραμμής, και μετά τη μείωση των δρομολογίων του ΟΣΕ λόγω οικονομικής κρίσης, εξυπηρετούσε τις ανάγκες της με μόλις 2 δρομολόγια ημερησίως. Με τη διακοπή, το κοινό έχει υποβληθεί σε επιπλέον ταλαιπωρία -χωρίς συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα- με τη χρήση λεωφορείων προς τον προορισμό τους. Επιπλέον, η Εγνατία Οδός Αλεξανδρούπολη-Ηγουμενίτσα δε διέρχεται από το Νομό. Και ο Υπουργός στην πρόσφατη απόφαση που υπέγραψε για τον χαρακτηρισμό και την αρίθμηση των αυτοκινητοδρόμων (αρ. πρωτ. ΔΟΥ/οικ/5776/4.12.2015, ΦΕΚ 253/τεύχος αναγκαστικών απαλλοτριώσεων και πολεοδομικών θεμάτων/21.12.2015), δεν κάνει καμία αναφορά στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και τον Ε61.

Ο Νομός Δράμας απομονώνεται εδώ και ένα χρόνο συστηματικά, βρίσκεται συνεχώς στο στόχαστρο του Υπουργείου, με παραλείψεις και υπεκφυγές. Η “ανάπτυξη”, έτσι όπως την ευαγγελίζεται η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, μάλλον δεν περνά από τη Δράμα!

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Πόσο θα διαρκέσει η διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Δράμας-Κομοτηνής;
2. Έχει δημοπρατηθεί το έργο; Έχει προβλεφθεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση; Τι κονδύλια απαιτούνται; Είναι διαθέσιμα; Έχει εγκριθεί από τον Υπουργό η αποδέσμευσή τους;
3. Έχουν ολοκληρωθεί όλες οι σχετικές μελέτες;
4. Ποιος ο φορέας υλοποίησης του έργου;
5. Ποιο είναι συγκεκριμένα το χρονοδιάγραμμα του έργου;

Η ΕΡΩΤΩΣΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
Χαρά Κεφαλίδου