Χαρά Κεφαλίδου: Χωρίς εκπαιδευτικούς τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας (ΤΕΓ) στο Παρίσι, αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο Εξωτερικό.
Κατάθεση Ερώτησης προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Αρ. Πρωτ. : 430/21-10-2022

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα, Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022, η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων, μαζί με βουλευτές της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγήςπρος την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Ν. Κεραμέως, σχετικά με τις σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας (ΤΕΓ) των σχολικών μονάδων στο Παρίσι και την περιφέρεια, γεγονός που δεν επιτρέπει στους πολυάριθμους μαθητές των Τμημάτων αυτών να κάνουν σωστό μάθημα, με φυσικό επακόλουθο τη μείωση των ωρών διδασκαλίας και την έκπτωση της ποιότητας εκπαίδευσης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

 Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως

 Θέμα: «Χωρίς εκπαιδευτικούς τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας (ΤΕΓ) στο Παρίσι, αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο Εξωτερικό»

 Με επιστολή τους, η Ελληνική Κοινότητα και οι Σύλλογοι γονέων των Τμημάτων Ελληνικής γλώσσας Παρισιού και περιχώρων, διαμαρτύρονται προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την κατάσταση που επικρατεί στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας (ΤΕΓ) στο Παρίσι.

Επισημαίνουν ότι, η έλλειψη εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες στο Παρίσι και την περιφέρεια, τη φετινή χρονιά, δεν επιτρέπει στους πολυάριθμους μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας να κάνουν σωστό μάθημα. Φυσικό επακόλουθο, η μείωση των ωρών διδασκαλίας και η έκπτωση της ποιότητας εκπαίδευσης.

Τονίζεται ότι πεντακόσιοι (500) περίπου μαθητές, σε πέντε (5) διαφορετικά ΤΕΓ, στοιβάζονται σε πολυεπίπεδα Τμήματα, με κυλιόμενα ωράρια και αδυναμία να γίνει σωστά η διδασκαλία από εφτά (7) μόνο εκπαιδευτικούς εκ των οποίων δύο (2) νηπιαγωγοί, σε σχολεία που μπορούν να λειτουργήσουν μόνο το απόγευμα του Σαββάτου.

Αποτέλεσμα, το ΤΕΓ Αραγκό με 150 μαθητές, όλων των επιπέδων, να έχει μία φιλόλογο, έναν δάσκαλο και μία νηπιαγωγό. Το ΤΕΓ Σατενέ Μαλαμπρύ με 135 μαθητές, έχει τέσσερις (4) εκπαιδευτικούς. Αναγκαστικά κυλιόμενα ωράρια, λιγότερες εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και γονείς που αναγκάζονται να περιμένουν τα παιδιά τους, που έχουν μάθημα στο επόμενο ωράριο, στα καφενεία, με ό,τι αυτό εξυπακούεται.

Καταγγέλλεται ότι σε τηλεφώνημα της Προέδρου της Κοινότητας δόθηκε η απάντηση από υπάλληλο του ΥΠΑΙΘ ότι «δεν υπάρχει καμία εγκύκλιος που να λέει ότι πρέπει να στέλνουμε εκπαιδευτικούς ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών! Σας στείλαμε τρεις, και πολλοί σάς είναι!» Η Συντονίστρια Εκπαίδευσης στις Βρυξέλλες έχει δεχτεί καταιγισμό μηνυμάτων από όλες τις γειτονικές χώρες, όπου η ίδια πολιτική αδιαφορία προκαλεί τα ίδια προβλήματα.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν τα ωράριά τους στα διαφορετικά σχολεία όπου διδάσκουν και παράλληλα, τις απογευματινές ώρες, διδάσκουν σε τμήματα ενηλίκων, προβάλλοντας την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό μας σε μη Έλληνες.

Στην επιστολή τους επισημαίνουν, ότι στο Παρίσι, από το Ελληνικό Κράτος, ζητούν μόνο την απόσπαση εκπαιδευτικών! Η Ελληνική Κοινότητα και η Μητρόπολη φροντίζουν για την ενοικίαση γαλλικών σχολείων τις ώρες που αυτά δεν λειτουργούν, για να γίνονται τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας και καλύπτουν όλα τα έξοδα, την χαρτική ύλη, τη γραμματειακή υποστήριξη κτλ.

Επειδή το Παρίσι και τα προάστιά του είναι πολλά και απομακρυσμένα, οι γονείς κάνουν μεγάλες θυσίες. Κάθε εβδομάδα διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να μάθουν τα παιδιά τους την ελληνική γλώσσα, να μην αφομοιωθούν εντελώς στη χώρα υποδοχής και να μη χάσουν τον σύνδεσμο με την πατρίδα και τις ρίζες τους. Πολλά από τα παιδιά αυτά επιστρέφουν στην Ελλάδα για να εργαστούν και να κάνουν οικογένειες και είναι απαραίτητο να γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβείτε για την κάλυψη, με τον αναγκαίο αριθμό εκπαιδευτικών, των πέντε (5) ΤΕΓ στο Παρίσι, καθότι οι πέντε (5) εκπαιδευτικοί και οι δύο (2) νηπιαγωγοί δεν είναι δυνατόν να καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες 500 μαθητών;
  2. Με ποια κριτήρια, αν όχι με τον αριθμό των μαθητών, καθορίζονται οι ανάγκες κάθε χώρας και κάθε περιοχής, καθώς και τα κενά που υπάρχουν, για να καλύπτονται έγκαιρα στην έναρξη της σχολικής χρονιάς με αποσπάσεις εκπαιδευτικών;
  3. Έχει αποφασίσει το Υπουργείο να εγκαταλείψει στην τύχη της την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο εξωτερικό ή προβαίνετε σε περικοπές αποσπασμένων εκπαιδευτικών για οικονομικούς λόγους;

 Οι ερωτώντες βουλευτές

 Χαρά Κεφαλίδου

 

 Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

 

Δημήτρης Μπιάγκης

 

Γιώργος Παπανδρέου

 

Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης