Χωρίς πρόσβαση τα άτομα με κινητικά προβλήματα στον σιδηροδρομικό σταθμό της Δράμας
Κατάθεση Ερώτησης προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Αρ.Πρωτ.2808/17.12.2020

Χωρίς πρόσβαση παραμένουν τα άτομα με κινητικά προβλήματα στον σιδηροδρομικό σταθμό της Δράμας. Το ζήτημα ανέδειξε με σχετικές επιστολές του ο Σύλλογος Παραπληγικών Νομού Δράμας, στις οποίες διαμαρτύρεται για το γεγονός ότι παρ’ όλες τις αλλεπάλληλες επιστολές του προς όλους τους συναρμόδιους φορείς, τα άτομα με κινητικά προβλήματα του Νομού παραμένουν αποκλεισμένα. Αναλυτικά, ο Σύλλογος έστειλε σχετική επιστολή στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τη Διοίκηση του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημερώνοντάς τους για το ζήτημα. Στη συνέχεια εξασφαλίστηκε το αναγκαίο ανυψωτικό μηχάνημα (ράμπα μεταφοράς από – προς την πλατφόρμα και το τρένο), το οποίο δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης των ατόμων με κινητικά προβλήματα στον σιδηροδρομικό σταθμό της Δράμας, αλλά μέχρι σήμερα το μηχάνημα παραμένει στις αποθήκες του σταθμού, αφού δεν μπορεί να λειτουργήσει λόγω της παλαιότητας των γραμμών και των αμαξοστοιχιών που εξυπηρετούν τη Δράμα. Σχετική Ερώτηση κατάθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή

Θέμα: «Χωρίς πρόσβαση τα άτομα με κινητικά προβλήματα στον σιδηροδρομικό σταθμό της Δράμας»

Χωρίς πρόσβαση παραμένουν τα άτομα με κινητικά προβλήματα στον σιδηροδρομικό σταθμός της Δράμας. Το ζήτημα ανέδειξε με σχετικές επιστολές του ο Σύλλογος Παραπληγικών Νομού Δράμας, στις οποίες διαμαρτύρεται για το γεγονός ότι παρ’ όλες τις αλλεπάλληλες επιστολές του προς όλους τους συναρμόδιους φορείς, τα άτομα με κινητικά προβλήματα του Νομού παραμένουν αποκλεισμένα.

Αναλυτικά, ο Σύλλογος έστειλε σχετική επιστολή στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τη Διοίκηση του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημερώνοντάς τους για το ζήτημα. Στη συνέχεια εξασφαλίστηκε το αναγκαίο ανυψωτικό μηχάνημα (ράμπα μεταφοράς από – προς την πλατφόρμα και το τρένο), το οποίο δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης των ατόμων με κινητικά προβλήματα στον σιδηροδρομικό σταθμό της Δράμας, αλλά μέχρι σήμερα το μηχάνημα παραμένει στις αποθήκες του σταθμού, αφού δεν μπορεί να λειτουργήσει λόγω της παλαιότητας των γραμμών και των αμαξοστοιχιών που εξυπηρετούν τη Δράμα.

Το ιστορικό του ζητήματος είναι ενδεικτικό της παράλογης ελληνικής πραγματικότητας.

Αναλυτικά:

Σε επιστολή του Συλλόγου Παραπληγικών Δράμας (Σεπτ.2020) προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και σε συνέχεια των δηλώσεών του κ. Καραμανλή ότι «είναι κυβερνητική προτεραιότητα η εξασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με κινητικά προβλήματα», ο ΟΣΕ απάντησε (Σεπτ. 2020) ότι στέλνει άμεσα τα σχετικά μηχανήματα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σε συνέχεια με νέα επιστολή (Οκτωβρ. 2020) του ο Σύλλογος προς τον ΟΣΕ επισημαίνει ότι τα ανυψωτικά μηχανήματα που παραχωρήθηκαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν «δυσκολία χρήσης στον σταθμό της Δράμας… δεν επιτρέπει τη χρήση του μηχανήματος λόγω κατασκευής του». Εν συνεχεία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Νοεμβρ. 2020) με νέο έγγραφο απαντά ότι «η κατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής δεν μας επιτρέπει να προβούμε σε χρήση άλλου τροχαίου υλικού από αυτό που χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα και στο οποίο, όντως δεν προβλέπεται η μεταφορά επιβάτη ΑμεΑ με αμαξίδιο. Την παρούσα χρονική φάση, δεν υπάρχει η σχετική διαθεσιμότητα».

Μια και μόνο λέξη αρμόζει: Εμπαιγμός της επίσημης πολιτείας προς τα άτομα με κινητικά προβλήματα!!!

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται ο Υπουργός:

  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβείτε ώστε να εξασφαλιστεί η προσβασιμότητα των ατόμων με κινητικά προβλήματα στις αμαξοστοιχίες στον σταθμό της Δράμας με τα κατάλληλα ανυψωτικά μηχανήματα;
  2. Είναι στις άμεσες προθέσεις του Υπουργείου σας η εξασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία και κινητικά προβλήματα σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς της χώρας;
  3. Πότε προβλέπεται η επαναλειτουργία των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον σταθμό της Δράμας προς τη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη; 

Η Ερωτώσα βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Μπορείτε να δείτε τις απαντήσεις:

  • του Υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών εδώ.
  • το σχετικό έγγραφο της  Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών  εδώ.
  • το σχετικό έγγραφο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος εδώ.